חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סמטת בירה ב’’דרך היין’’

 

סצנת הבירות המקומית קיבלה חיזוק עם פתיחת אגף חדש למכירת בירה בחנות "דרך היין" בישפרו. התחלה אופטימית עם מבחר צנוע של מבשלות איכותיות

 

לפני מספר שבועות נסגר סניף טיב טעם במודיעין והותיר חלל כאוב במפת הבירות המקומית.

לשמחתי, נתבשרתי שרשת חנויות "דרך היין" החליטה לפני חודש להוסיף לסניפיה אגף למכירת בירות.

אמנם צעד זה בא באיחור של יותר מחמש שנים, אם נתחשב בתמורות שחלו בשוק הבירות המקומי וברשתות המתחרות (נפתלי, חינאווי).

לרשת חנויות "דרך היין" יש סניף במרכז ישפרו במודיעין. שמתי פעמי לחנות הרשת כדי לבדוק את המצאי ולראות האם יבוא מזור לחלל שנפער עם סגירת סניף טיב טעם מודיעין. על פי הנפח והכמות, ניתן לומר שמדובר בהתחלה צנועה עם פוטנציאל עתידי ומוטיבציה לשיפור.

אנשי "דרך היין" בחרו להתמקד בבירות איכותיות שנועדו למביני עניין ולאלה שמעוניינים לפרוץ את גבולות המוכר, הזול והנדוש. כנראה, לא יהיה ניתן למצוא על מדפי הבירה ב"דרך היין" קרטונים של גולדסטאר, קרלסברג והייניקן (וכן, גם קורונה לא תהייה שם).

ראשית רציתי לבדוק האם קיים ייצוג הולם לכל סגנונות הבירות אותם ניתן למצוא בד"כ ברשתות למכירת יינות ובירות (נפתלי, שר המשקאות, חינאווי וכן טיב טעם). עפ"י מצב המצאי כרגע, נעדרים עדיין סגנונות בירה רבים ממדפי "דרך היין". קיים מחסור גדול בלאגרים לסוגיהם. 

סגנון ה"פילזן לאגר" מיוצג בכבוד ע"י המותג הצ'כי "פילזן אורקול" וסגנון הלאגר הוינאי מיוצג ע"י המותג האמריקני "Samuel Adams Boston Lager".

הלאגר ההולנדי מיוצג ע"י המוצר של מבשלת Grolsch ('חרולש'). היה רצוי מאוד לתגבר את השורות בלאגרים נוספים מתוצרת גרמניה, אוסטריה וצ'כיה.

סגנונות בירות האייל הבלגיות מיוצגות בצורה ראויה, עם כי מצומצמת. ניתן למצוא את Duvel, האייל הבהיר והארומתי וכן את La Chouffe ואת St. Bernardus . גם האיילים, המכונים "טרפיסט" מיוצגים בכבוד ע"י שלישיית המוצרים של Chimay .

בגזרת סגנונות הבירות האנגליות קיים פער גדול בין הקיים למצוי על מדפי "דרך היין". ניתן למצוא שניים ממוצריה של מבשלת Fuller's האנגלית. מוצר אחד הוא ה- ESB, טיפוס של bitter ale מחוזק והשני הוא האייל הבהיר London Pride. במחלקת הבירות אין עדיין ייצוג לסגנונות האנגלים הבאים: Bitter , Porter Stout , IPA  Brown Ale.

בשנה האחרונה חלה פריחה בארץ ביבוא הבירות הבריטיות. מוצריהן של מבשלותGreene King , O'Hanlon's , Wychwood ו- Morlan's מיובאים, אך נעדרים הם עדיין ממדפי "דרך היין".

סגנון בירה נוסף, שמקורו באיים הבריטיים ועדיין אין לו כל ייצוג על מדפי "דרך היין" הוא האייל הסקוטי.

את הבירות האיריות מייצג באופן בלעדי ה- Irish Red של Murphy's. הסטאוט המפורסם של גינס צפוי להגיע, אך מן הראוי היה לתת גם ייצוג למבשלות Kilkenny וכן Beamish .

גזרת בירות החיטה הבוואריות מטיפוס Hefeweizen מיוצגת בצמצום רב ע"י המוצר של מבשלת Paulaner. כיום, מיובאות לארץ בירות חיטה משובחות מסגנון זה והיה מן הראוי לתת להן ייצוג הולם.

בירת חיטה שהפתיעה בהימצאותה הייתה בירה עונתית מבית סמואל אדמס - Samuel Adams Summer Ale. זוהי בירת חיטה מעורפלת ומתובלת בלימון. עובד חנות "דרך היין" העיד שבירה זו פשוט נחטפה ביום הטעימות, שנערך ביום שישי האחרון.

בירת הלאמביק, הלא היא הבירה החמצמצה המותססת בשמרי פרא, מיוצגת ע"י שני מוצרים בטעמי פירות (במסורת ה- Kriek הבלגי).

לסיכום - מדובר בהתחלה מבורכת. אמנם, התחלה צנועה, אך יש לקוות שהרצון להיות תחרותיים בהשוואה לרשתות מקבילות הקיימות בארץ, יביא את אנשי "דרך היין" להרחיב משמעותית את סמטת הבירות החדשה.

לחובבי הבירות, תושבי האזור, נותר לדגום, לדרוש ולשמור על ראש אופטימי (ראש קצף כמובן).

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות