חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גבעת שר: בעקבות יהודה המכבי

 

מאות הגיעו לעונת החפירות ה-6 בגבעת, שר הפשילו שרוולים ומילאו עשרת דליים עם ממצאים שהועברו לבדיקות מעבדה. נחשפה גם רצפת פסיפס

 

עונת החפירות הארכיאולוגיות הקהילתיות ה-6 בגבעת שר שהתקיימה בחום אוגוסט משכה מאות תושבים וילדים שהתנסו בחוויית גילוי העבר של העיר מודיעין.

סגן ראש העיר, אלכס וינרב, הרוח החיה מאחורי הפרויקט, מדווח על ממצאים מרתקים וביניהם: רצפת פסיפס, מטבעות וכלי זכוכית וקרמיקה.

התגלית של רצפת הפסיפס גרמה להתרגשות בשל האפשרות כי מדובר ברצפת כנסייה מהתקופה הביזאנטית שנבנתה לכבודו של יהודה המכבי. במפת מידבא שנחשפה בירדן מתוארת ברצפת פסיפס, מפת ארץ ישראל עם ציון מקומות קדושים ליהדות ולנצרות וביניהם מופיעה כנסיה במודיעין העתיקה.

פתרון התעלומה הארכיאולוגית האם אכן זו רצפת הכנסייה העתיקה מהתקופה הביזאנטית יתברר רק בעונות הבאות של החפירות בהן יחפשו ממצאים נוספים שיוכלו לשפוך אור על מקור הרצפה. עד לעונת החפירות הבאה שתתקיים בחופשת פסח, כוסתה הרצפה בחול כי למנוע גניבה וחפירות לא חוקיות.

במהלך תקופת החפירות שארכה שבועיים נאספו ונחשפו עשרות ממצאים וביניהם מטבעות עתיקים וכלי זכוכית. השלל נשלח להיברו יוניון קולג' בירושלים למיון ולרפאות בידי דוקטור יובל גדות וצוותו. בעוד מספר חודשים עם סיום הבדיקה יפורסם דו"ח מקיף והממצאים יוצגו בערב מיוחד לקהל הרחב.

וינרב מסכם את עונת החפירות ה-6: "מטרת החפירות הארכיאולוגיות הקהילתיות על פי תפיסתי היא להנחיל את מורשת המקום לילדים ולמבוגרים, לקרב את תושבי העיר אל סיפורו של המקום ואל מורשתו העשירה, והכל בצורה כייפית ומהנה."

"באמצעות החפירות מתחזקת מודעות לחשיבות השימור של אתרים ארכיאולוגיים בכלל ואתר גבעת שר בפרט, וכן של אתרים חשובים נוספים הנמצאים ברחבי העיר מודיעין מכבים-רעות. אני שמח שתושבים רבים ואורחים מרחבי הארץ הגיעו לחפור, להתנסות, להתלהב ולהיות שותפים בחוויה המדהימה של גילוי עברה וסודותיה של מודיעין הקדומה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות