חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

מגרש הכדורגל: ההורים משלמים את המחיר

 

עם פתיחת עונת החוגים התברר להורים כי עליהם לשלם תוספת של 500 שקל לחוג כדורגל במגרש בשמשוני לכיסוי החזר ההלוואה. וינרב: שהעירייה תשלם

 

פרשת שיפוץ מגרש הכדורגל בשכונת השמשוני תפסה השבוע תפנית מפתיעה עם פתיחת עונת החוגים. הורים לילדים המתאמנים בחוגי הכדורגל במגרש קיבלו דרישה לשלם תוספת של 500 שקל לשנה עבור החוג כדי לממן את החזר ההלוואה שנלקחה לשדרג המגרש.

בשבוע שעבר חשפנו לראשונה ב-mcity כי העירייה החליטה שמחלקת הספורט בעמותת "סחלבים" (לשעבר מתנ"ס מודיעין) תפעיל את המגרש ובתמורה תשלם לעירייה מדי חודש 30 אלף שקל לכיסוי החזר ההלוואה שנלקחה למימון שיפוץ המגרש.

כעת עם פתיחת עונת החגים מתבהרת התמונה: מי שיחזיר את ההלוואה הם בעצם ההורים שנדרשו עם ההרשמה לחוג להוסיף 500 שקל בשנה לכיסוי החזר ההלוואה.

סגן ראש העיר, אלכס וינרב, ששני בניו משחקים כדורגל בקבוצה הייצוגית "מועדון ספורט מודיעין", יוצא השבוע כנגד דרישת התשלום וקורא לעיריית מודיעין להקציב תמיכה לתשלום החזר ההלוואה וכן להכשיר את המקום למשחקי ליגה.

בפניתו מסביר וינרב כי לפני שנה, בהיעדר מתקן כדורגל ראוי ותקין לאימוני ומשחקי ליגה לכדורגל, נסעו שחקני הקבוצות הייצוגיות למגרש כדורגל ביישוב בית דגן.

"להשכרת המגרש בבית דגן לא נדרשה מההורים תוספת תשלום כלשהיא", מבהיר וינרב, "בנוסף, ההורים והנערים קיבלו בהבנה שבקרוב תסתיים בניית מגרש כדורגל ראוי בעיר, וייתכן ואף תוזל עלות השתתפות ההורים בשל הימצאות מגרש "ליד הבית" החוסכת עלות נסיעות לבית דגן ותשלומי השכרת מגרש בבית דגן."

אך המציאות טפחה על פני ההורים. וינרב: "השנה נדרשים הורי השחקנים המשחקים בקבוצה הייצוגית של העיר לשלם תקורה נוספת של 500 שקלים. מדוע? גם כך עלות השתתפות בליגה הינה כ-3,100 שקל לשנה וכעת "מלבישים" על ההורים תוספת של 500 שקלים!"

בבדיקה שביצע וינרב התברר לו כי התקורה הנדרשת מההורים בסך 500 שקלים עוברת לכיסוי הוצאות תפעול המגרש על ידי המתנ"ס העירוני, ולהחזר הוצאות הקמת המגרש של החברה הכלכלית של מודיעין, ולא לקידום הספורט כלל.

"לדעתי יש לוותר על הדרישה של תשלום 500 שקלים מההורים. 500 השקלים הנדרשים מההורים לשלם אינם עבור פעילות כדורגל כלל, אלא להחזר הלוואה להקמת המגרש לחברה הכלכלית ולתקורת הפעלת המגרש על ידי המתנ"ס. עלויות אלו קיימות בין אם יש משחקי ליגה ובין אם לא אין ולכן אין לחייב את ההורים בתשלומים לשם כיסוי הוצאות ותקורות".

בעקבות דרישת התשלום פנה השבוע וינרב וביקש לכנס מייד את וועדת התמיכות העירונית, ולהקצות תמיכה עירונית לכל קבוצות הספורט הייצוגיות. "לפי השקפתי, עיר צריכה בין השאר לספק שירותים לתושביה בתחומי חינוך, נוער, תרבות וספורט ולתמוך כספית בפעילויות אלו. התמיכה הכספית הינה מתן סיוע לקיום פעילויות הספורט בדיוק כפי שהעירייה מממנת פעילות בתחום תרבות בהיכל התרבות העירוני בכמיליון שקל לשנה."

"יש לתקן עוול זה ולהקצות מיידית תקציבים לתמיכה בפעילויות הספורט הייצוגיות השונות בהם משתתפים אלפים מילדי העיר", מוסיף וינרב, "בבדיקה שערכתי, ערים רבות תומכות בספורט, ואנחנו, עיריית מודיעין מכבים רעות, איננו תומכים כלכלית בספורט."

וינרב דורש לבטל מידית את גביית התשלום מההורים ולהעמיס את ההוצאות על המתנ"ס העירוני המפעיל את מגרש הכדורגל שיקצה תקציב של 150 אלף שקל לשם הפיכת מגרש הכדורגל בשמשוני למגרש כדורגל תקין שכן התאחדות הכדורגל דורשת להקים חדרי הלבשה וגדר בין המושבים לשחקנים כתנאי לקיום משחקי ליגה במקום.

לנושא זה נדרש השבוע השבוע גם הסגן ומ"מ חיים ביבס שפנה למנכ"ל העירייה וביקש לכנס את ועדת הכספים לאשר תקציב להכשרת המגרש למשחקי כדורגל.

פניות הורים על התוספת למחיר החוג עבור החזר ההלוואה הגיעו גם אל המועמד לראשות העיר, דורון שולדנפרי, שמסר כי בנוסף נגבה סכום של 5 שקלים מכל ילד שרוצה להשתמש במגרש בימים בהם הוא פתוח לשימוש הקהל הרחב.

"אנו צריכים לטפח את פעילות הספורט בקרב בני נוער" אומר דורון שולדנפרי. "הגדלת מספר הילדים העוסקים בספורט הוא אינטרס של העיריה, ולפיכך התוספת של 500 שקל בהוצאות ההורים צריכה להתבטל לאלתר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות