חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עיריית מודיעין תשלם 7 מיליון שקל

 

תם שלב א' של פרשיית האגרות שנגבו שלא כחוק מהקבלנים במודיעין. בשבוע שעבר פסק ביהמ"ש 7 מיליון שקל להחזר. בינתיים החלו תביעות על 5.5 מיליון נוספים

 

עיריית מודיעין תפצה כ-20 חברות בנייה שבנו פרויקטים בעיר בשנותיה הראשונות בסכום כולל של 7 מיליון שקל. זאת משום שגבתה מהן אגרות שלא כדין. כך פסק שופט בית המשפט המחוזי אברהם יעקב. בין החברות שיקבלו פיצויים: מליבו ישראל, אזורים, שיכון עובדים, האחים שרבט, סולומון ועוד.

מדובר באגרות חיבור לתשתית המים שגבתה העירייה מהחברות בשנים 1996-2002. באותן שנים נבנו במודיעין כ-13 אלף יחידות דיור, והעירייה דרשה כ-1,000 שקל לכל יחידת דיור כך שסך הגבייה היה כ-13 מיליון שקל.

לדברי עיריית מודיעין, "האגרות ניגבו באישור משרד הפנים ועפ"י חוו"ד שניתנה בשעתו על ידי היועץ המשפטי לממשלה". זאת למרות שכל האגרות הללו שולמו על ידי הקבלנים ישירות למינהל מקרקעי ישראל ולמשרד השיכון במהלך רכישת הקרקעות, הפיתוח וקבלת ההיתרים לבניה.

בשנת 2003 פסק בית המשפט כי למרות האישורים וחוות הדעת שניתנו, שמדובר בגבייה חוקית, לא כך הדבר. וקבע בפסק דינו כי על עיריית מודיעין להשיב לקבלנים התובעים 11 מיליון שקל.

עוד נקבע כי פיצויי העירייה יחולקו בין 23 חברות, כך שכל אחת מהן תקבל בין 100 אלף שקל לכ-1.5 מיליון שקל, לפי מספר יחידות הדיור שבנתה. השופט קבע עוד כי על העירייה לשלם הוצאות משפט בסך 322 אלף שקל.

לפני כשבוע ניתן פסק דין נוסף בעניין זה לאחר שהעירייה ערערה על גובה ההחזר. עפ"י דוברות עיריית מודיעין, "בחמש השנים האחרונות התנהל מאבק משפטי בנוגע לגובה ההחזר ועל פי אלו מסמכים יקבלו הקבלנים החזר. פסק הדין האחרון שניתן, קבע כי על העירייה לשלם רק 7 מיליון ₪. במהלך זה חסכה העירייה מיליוני שקלים". מובן מכך כי אין בכוונת העירייה להמשיך ולערער על הפסיקה או תוצאותיה עד כה.

בתביעה זו ייצג את העירייה עוה"ד טוניק. את הקבלנים ייצג משרד עורכי הדין אנגלסמן ושות'. משרד זה מייצג כיום תביעה נוספת אותה הגישו 15 חברות בניה נוספות נגד עיריית מודיעין, תביעה בסכום של 5.5 מיליון שקל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות