חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודדים בתים במכבים ורעות

 

בעיריית מודיעין קיים מידע על חריגות בניה במכבים ורעות והיא דורשת מבעליהם לבצע מדידות מחודשות שלהם. במינהלת הרובע לא אהבו את ההתנהלות הזו ודרשו לעצור אותה מיידית- עם איום

 

גזברות עיריית מודיעין שלחה מכתבים לכ-200 תושבי מכבים ורעות בדרישה לבצע מדידה מחודשת של בתיהם. בתגובה, שלח יו"ר מנהלת רובע מכבים-רעות, יוסי פסגות, מכתב זועם למנכ"ל העירייה יורם כרמון, עם דרישה לעצור מיידית את המהלך:

"מן הראוי שמהלך כזה יעשה בתיאום עם המנהלת. אני מבקש לעצור מהלך זה לקיום דיון וברור עם מנהלת הרובע מאחר וקיימת הבנה מקובלת שמהלכים מסוג זה יבוצעו בתיאום עם מנהלת הרובע", כתב פסגות.

עפ"י פסגות הנושא מספיק חמור כדי להגיע לכלל "פיצוץ" מול העירייה. הוא היה נחרץ בדעתו ועל כן הוסיף כי, "בכוונתי להורות לתושבי מכבים רעות שלא לתאם הגעת מודד, וזאת עד לאחר בירור הנושא".

נזכיר הכי כל בתי מכבים ורעות עברו מדידה חוזרת לצרכי גביית ארנונה, לפני כ-8 שנים, עוד במהלך כהונתה של המועצה המקומית מכבים-רעות. גם אז התקבלה המדידה בחוסר שביעות רצון בולט בקרב התושבים. אולם בשעתו הובהר כי המדידות הן לצרכי חישובי ארנונה מחודשת בלבד.

כיום, לאחר שהוגשו על ידי עיריית מודיעין, עשרות תביעות לבית המשפט כנגד תושבי מכבים ורעות בשל חריגות בניה, מתייחסים שם בחשדנות רבה לכל "מבצע" יזום שכזה.

בתגובת דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "בגזברות העירייה התקבלו רשימות, שגובשו על ידי המחלקה המשפטית ומחלקת הרישוי של ההנדסה, בהן פורטו הבתים שנעשו בהם שינויים.

ברגע שמבוצע שינויי בבית, העירייה צריכה למדוד על מנת לוודא שהיא גובה ארנונה נכונה על הנכס. לפני כ-8 שנים נעשה סקר מדידות ברחבי המועצה שכלל את כל הנכסים, זאת להבדיל מהמדידות האחרונות שנעשו אך ורק על פי הרשימה הנ"ל.

יש לציין כי בתקופה של 8 שנים נעשו שינויים בבנייה בבתים שונים ברחבי העיר. המדידות החדשות מתבצעות מתקציב עירוני המיועד לכך."

בעניין זה, של התשלום, נזכיר כי בסיבוב המדידות הקודם במכבים-רעות, נחתם הסכם בין החברה המודדת לבין העירייה כי התשלום לחברת המדידות יהיה בין השאר על בסיס אחוזים שייגבו מתוך השטחים העודפים שיתגלו. אלא שלקראת סוף מבצע המדידות הוברר כי השטחים העודפים שנמצאו היו קטנים מאוד והחברה יצאה מהמבצע בשן ועין, כמעט ללא הכנסות של ממש.

בתגובה עדכן יוסי פסגות ביום שני השבוע ואמר כי בעירייה קיבלו את מכתבו ולהערכתו משלוח גל המכתבים השני נעצר וכי עיריית מודיעין תקיים דיון עם מנהלת הרובע כפי שביקש.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות