חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שולדנפרי: להחזיר כספים לבעלי עסקים

 

האם עיריית מודיעין גבתה כספים מבעלי עסקים שלא כדין בגין "אגרת שילוט"? המועמד שולדנפרי ועו"ד הנדשר פרקש: עושקים את העסקים הקטנים והבינוניים

 

חברת המועצה עו"ד סיגלית הנדשר-פרקש, מספר 2 ברשימת דורון לראשות העיר מודיעין, פנתה השבוע במכתב לעיריית מודיעין להחזיר כספים לבעלי עסקים בעיר בגין אגרת שילוט שלדבריה נגבו שלא כדין.

בהודעה לתקשורת שהוציא המטה של המועמד לראשות העיר, דורון שולדנפרי, נמסר כי לאחר שיחה עם אנשי עסקים נודע כי עירית מודיעין הכפילה ושילשה חלק מהאגרות שהיא גובה מבעלי עסקים בעיר בתואנות שונות. בנוסף לכך "אגרת השילוט" אשר יותר מהוכפלה בפברואר 2008 נכתבה ברישול, ולמעשה העיריה גבתה כספים באופן בלתי חוקי.

שלומי ברקאי, איש עסקים במודיעין, הבחין כי חוק השילוט תוקן בחודש ינואר 2008 כך שאגרת השילוט אמורה להיות משולמת בעבור כל שלט בסכום קבוע ולא לפי מ"ר. למרות זאת, הודעות החיוב נשלחו לפי הנוסח הישן של החוק, ולכן הגביה שנעשתה אינה חוקית.

"העיריה גובה מאתנו כספים רבים ולא מוצדקים. אגרה על כסאות ושולחנות, אגרת שילוט, אגרת פינוי אשפה, אגרת שמירה. אנו חשים שבכל יום מוצאים רעיונות חדשים כיצד לגבות מאתנו עוד כספים", מסר שלומי ברקאי. "פניתי לדורון בידיעה שאיש עסקים יבין שבעלי עסקים קטנים לא יכולים להתקיים בעיר שמנסה לעשוק אותם. אני מאמין שכשדורון יהיה ראש העיר זה יהיה אחרת".

"עירית מודיעין צריכה לעודד עסקים קטנים בתקופה של חוסר ודאות כלכלית, ובעיקר לחזק אותם מול קניון עזריאלי המאיים מאד על המרכזים המסחריים והעסקים הביתיים", מסר המועמד דורון שולדנפרי.

"העסקים הקטנים והבינוניים הם עמוד השדרה הכלכלי של העיר שלנו, ועלינו לסייע להם להתמודד עם האתגרים הכלכליים, ולא לקחת אגרות שילוט מכל פרסום למכירת בית שנתלה על גדר הבית. העסקים הקטנים פועלים לבד, ולכן אינם יודעים כשהחוק עומד לצידם, כמו למשל באגרת השילוט."

"העסקים בעיר יכולים לתבוע מהעיריה להחזיר להם כספים, כיוון שהגביה הייתה שלא כחוק. עלינו לעשות הכל לשפר את מצבם של העסקים בעיר. בואו נקרא את הכתובת על הקיר, ולא ניתן לעסקים נוספים דוגמת "קורה בקפה" להתרסק", מסכם דורון.

בשבוע האחרון מאז השיק דורון את הקמפיין שלו "מודיעין צריכה בולדוזר משלה" מרבה דורון להסתובב ולפגוש תושבים במרכזים העירוניים, בפארקים, באירועים ציבוריים, ובמעגלים העסקיים.

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "חוק העזר החדש נכנס לתוקפו בחודש פברואר השנה, ובסוף חודש יולי האחרון נשלחו שוברי התשלום לפי הגדרות החוק. על פי החוק החדש פרסום ומודעות מחויבים לפי גיליון, ושילוט ופרסום חוצות מחויבים לפי גודל השלט. התשלום על השנה הנוכחית, שכאמור נשלח בסוף יולי, הוא עבור כל השנה החל מינואר."

"כיוון שחוק העזר נכנס לתוקף רק ב-21/2/2008, ייעשה תיקון ועל החלק היחסי של ינואר ופברואר (עד כניסת החוק החדש), תגבה העירייה לפי התעריף של החוק הישן. התייחסויות ספציפיות לטעויות כאלה או אחרות שנעשו בשוברי התשלום, יוכל לקבל כל החפץ בכך מהעירייה באופן אישי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות