חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מועדון נוער למבוגרים

 

עמותת מכבים מעוניינת לתפעל את מועדון הנוער ביישוב עבור המבוגרים דווקא. ועדת ההקצאות בעירייה התבקשה לאשר. בינתיים התשובות מתמהמהות

 

תושבי מכבים מבקשים לקבל לידם בחזרה את מתחם "מועדון הנוער" הישן שביישובם. בקשה ברוח זו הוגשה לועדת ההקצאות של העירייה ונדונה בה.

בדיון שנערך בועדת ההקצאות התבקשו שלושת נציגי תושבי מכבים להסביר את בקשתם. הנציגים, יוסי פסגות - יו"ר מינהלת מכבים-רעות, יגאל כרמי - יו"ר עמותת מכבים א'-ג' ויו"ר עמותת מכבים העולמית וצביקה לוין.

לדברי כרמי "הישוב שלנו (מכבים) הזדקן וחשבנו לקבל את המבנה בחזרה. ומכספינו, כספי העמותה, לעשות בו שינויים ולהפכו למבנה המתאים לגיל שלנו ולצרכינו. אנו מבקשים להפעיל את הפרוייקט ונהפוך זאת למודל לחיקוי בעיר".

לוין, "הישוב התבגר ואנחנו בני 50-60 ואנו מבקשים להפוך את מועדון הנוער למועדון הגיל השלישי, אין מבחינתנו מניעה לשימוש לצרכי כלל הישוב מודיעין-מכבים-רעות. יש לנו תקציב, העמותה תפעיל את המועדון לטובת התושבים, הפעילות תהיה פתוחה לכולם בתשלום סמלי- לא עסקי. פתוח לכולם!"

מפרוטוקול ועדת ההקצאות שהוגש בישיבת המועצה האחרונה עולה כי בתשובה לשאלתה של הגזברית שולי כהן, "מי יהיה קהל היעד?" השיב יוסי פסגות: "מדרך הטבע יגיעו אנשים לפעילויות מהסביבה הקרובה" והוסיף, " המקום ישאר בצורה הזו ובחסות העמותה וינוהל לאורך שנים ללא גחמות של העירייה ושל שינויי ייעוד. מעבר לזאת, משרדי המינהלת צפויים ששכון במבנה הזה".

נזכיר כי מועדון הנוער שנמצא במכבים הוקם כמועדון לנוער במכבים- רעות עוד בעידן המועצה המקומית מכבים-רעות. המקום תוכנן לספק אתר פעילות מגוונת לבני הנוער ביישוב. עם המעבר לרשות המאוחדת הופקע המקום על ידי עיריית מודיעין והשימוש בו עבור בני הנוער הפך למינורי. הפקעת המקום עוררה זעם רב בקרב תושבי מכבים.

בפועל מתקיימת במקום פעילות של מעון יום, מעון לקשיש ופעילות ציבורית שונה אותה יוזמים מדור תרבות ואגף החינוך בעירייה. למעשה פסק המקום מלשמש את ייעודו המקורי והפך למתקן ציבורי לפעילויות שונות ומגוונות.

במהלך הדיון בועדת ההקצאות היקשו הנוכחים על המבקשים והתעניינו באפשרות להקצות רק חלק מהמתחם לשימוש המבוקש, או למדיניות המבקשים ביחס לפעילויות אחרות שיתקיימו במקום. על כך ענה יוסי פסגות: "לכל סידור אנו מוכנים". יגאל כרמי אמר בענין זה: "ב-15 השנים הקרובות יש פעילות. אנו מבקשיםלהמשיך ולהפעיל את המקום כמו שצריך. חצי מהמקום מתפנה - אנחנו מוכנים להפעיל אותו".

יצויין כי במהלך אותו הדיון בועדת ההקצאות אושרו על ידה שני בתי כנסת חדשים לבניה בתחומי העיר מודיעין. בעניין בקשת תושבי מכבים, לא התקבלה החלטה סופית וחברי הועדה העבירו את הנושא לשמיעת חוו"ד חיה שיטאי, מנהלת אגף החינוך ואלון שמידט מנהל מחלקת התרבות בעירייה שיביעו את עמדתם לגבי צרכי הרשות במועדון.

לדברי יוסי פסגות, טרם התקבלה תשובה לבקשה. "אבל אני אופטימי" אמר אתמול (ב') פסגות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות