חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חיסונים - הסיפור שלא נגמר

 

ספק אם יהיו חיסונים בשנת הלימודים הקרובה לילדי בתי הספר ומי יהיה אחראי על הטיפול המונע. חרל"פ: "לא אכפת לי מי יעשה זאת. העיקר שהשירות יינתן"

 

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת עלתה על סדר היום הצעת תיקון לחוק הבריאות אשר קובע כי רק משרד הבריאות יהיה רשאי להעניק שירותי אחיות בבתי הספר. הצעת התיקון לחוק אושרה ע"י הוועדה ותועלה לקריאה ראשונה בכנסת.

כזכור, בשנים האחרונות היה פיגור גדול בביצוע החיסונים בבתי הספר במיוחד במודיעין בה כמות בתי הספר והילדים גדלים מידי שנה. משרד הבריאות לא הצליח לסגור את הפערים והגיע מצב שבו תלמידי בתי ספר לא חוסנו מספר שנים בחיסונים בסיסים.

בשנה שעברה הפריט משרד הבריאות את שירותי האחיות בבתי הספר והעביר את האחריות לחיסונים לאגודה לבריאות הציבור. האגודה החלה לחסן את התלמידים בכל הארץ וגם במודיעין. הפער רב השנים נסגר ורובם של החיסונים לתלמידי בית הספר כולל חיסוני פיגורים לילדים שלא חוסנו מספר שנים ניתנו והושלמו.

הצעת החוק, מגדירה כי האחריות על החיסונים תהיה אך ורק ע"י משרד הבריאות ומשרד הבריאות לא יוכל להפריט את השירות ולקחת את האגודה לבריאות הציבור לביצוע החיסונים. הצעת החוק לתפיסתם של חברי הכנסת הכרחית כי הם מעוניינים שכל הטיפול המונע יהיה בידי המדינה ומשרד הבריאות ולא שירות מופרט.

נציגי משרד האוצר שהיו בדיון טענו שעדיין אין סיכום בנושא עם האוצר והעלות היא כ-20 מיליון שקל והם כלל לא בטוחים שהפיתרון שהיה השנה בנושא חיסונים הוא כל כך גרוע. נציגי השלטון המקומי ניסו לדבר ולהגיד שהתושבים רוצים שירות חיסונים לתלמידים שמשרד הבריאות לא היה מסוגל לתת והאגודה לבריאות הציבור דווקא נתנה.

את הדברים מסר סגן ראש העיר, מחזיק תיק הבריאות, מיכאל חרל"פ, שנכח בדיון בכנסת: "חשוב לנו ששירות האחיות בבתי הספר יינתן. לי לא חשוב מי ייתן. העיקר שהשירות יינתן. לצערי בשנים האחרונות לא ניתנו שרותי בריאות לתלמידים בחלק מבתי הספר. בשנה שעברה נכנסה האגודה לבריאות הציבור לפעולה ואכן תלמידי מודיעין חוסנו כולם, כולל הפערים שהיו מלפני מספר שנים. אני מקווה שהשינוי שמספר חברי כנסת מובילים אכן ישפר את המצב ויביא סוף כל סוף אחיות של משרד הבריאות לכל בתי הספר שבעיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות