חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מט”י - סוף הדרך

 

רק בחודש מרץ מונה לה מנכ"ל חדש ועתה מסתבר שהכול היה חלק מהליך של פירוקה. עמותת מט"י-מור"ל הגיעה לסוף דרכה. מכתבי פיטורין נשלחו למנכ"ל ולעובדים. מי יסייע מעתה לעסקים הקטנים?

 

המרכז לטיפוח יזמות, מודיעין-רמלה-לוד, מט"י מור"ל, מגיע בימים אלה לסוף דרכו. לפני כארבעה חודשים דיווחנו כאן על מינויו של שוקי ברונהיים כמנכ"ל חדש למט"י. עתה מתברר כי מינוי זה היה לא יותר מניסיון הצלה של עמותה שכשלה ארגונית וכספית.

מט"י מור"ל הוקמה כעמותה שנועדה לספק סיוע מקצועי לבעלי עסקים קטנים, על ידי איגום משאבים מקצועיים, הפנייתם לסיוע עפ"י הצרכים וליווי מקצועי של העסק עד לעמידתו על הרגליים.

המוסד הופעל על ידי הרשות לעסקים קטנים שבמשרד התמ"ת ובסיוע הרשויות המקומיות. רוב תקציבו התפעולי הגיע מכספי משרד התמ"ת.

בשנת 2007 עמד תקציב מט"י מור"ל על כ-600 אלף שקל. מתוכם 300 אלף שקל מכספי משרד התמ"ת והשאר ממקורות שונים, בהם עיריית מודיעין שתרמה כ-70 אלף שקל.

גם עיריית רמלה תמכה בארגון ע"י הקצאה של משרדים וטלפונים. להבדיל מסניף מט"י מור"ל, סניפים אחרים של הארגון ברחבי הארץ מצליחים מאוד, הן ארגונית והן כספית. זו גם הסיבה שנדונה דרך אפשרית להבראת הארגון המקומי באמצעות הכפפתו לסניף או סניפים שכנים חזקים.

בחודש מרץ השנה הוחלף, כאמור, המנכ"ל. החלפה שנועדה לנסות ולהבריא את המצב. מכרז למנכ"ל הוצא בפברואר וכ-10 מועמדים הציעו את עצמם. מתוכם נופו 8 ובתחילת חודש מרץ נבחר שוקי ברונהיים מרעות לתפקיד המנכ"ל.

שוקי ברונהיים, התבקש לנסות ולשקם את הארגון הכושל שבאותה העת חובותיו לספקים שונים עמד על כ-150 אלף שקל. חוב קטן יחסית, שקופת העמותה לא הצליחה למחוק.

החלטת דירקטוריון מט"י מור"ל לסגור את שערי העמותה באה תוך זמן קצר ומכתבי פיטורין לעובדים ובהם ברונהיים עצמו, הוצאו ונמסרו להם לפני שבועות ספורים.

לפני כשלושה שבועות, הודיעה חברת הדירקטוריון, עו"ד סיגלית הנדשר פרקש על התפטרותה מהדירקטוריון. במכתב ההתפטרות שלה, שהועבר אתמול ה' לעיתונות, מציינת עו"ד פרקש את הניהול הכושל של מט"י בשנה האחרונה, את העדר הפיקוח ההולם על המנכל"ית היוצאת ואת דו"ח מבקר הרשות לעסקים קטנים שהציף את חומרת המצב.

בנוסף, עו"ד הנדשר-פרקש מציינת בסיבות להתפטרותה כי "הוועדה כשלה בתפקידה והליכי הבחירה של מנהל למט"י נעשו תוך ביצוע מחטף", בהמשך היא כותבת כי, "מאז, ניהול המט"י הולך מדחי אל דחי ולא בכדי".

בתגובה למכתב אמר שוקי ברונהיים: "אני לא קיבלתי את המכתב לידי ועל כן איני יכול להגיב. אוכל להגיב לאחר שאקרא אותו במועד מאוחר יותר".

והוסיף: "הנפגעים העיקריים ממצבה של מט"י-מור"ל אלו הם היזמים שהסתייעו במט"י. רק בשנה האחרונה הצטרפו כ-300 יזמים מקומיים ועסקים קטנים למעגל המסתייעים בנו. אם בהלוואות, אם בייעוץ, בליווי ובחונכות עסקית".

ראש העיר, משה ספקטור, אמר בתגובה כי אין לו שום חלק וכי הוא כלל אינו צד במערכת קבלת ההחלטות בעמותת מט"י.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות