חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הורים ויותר

 

כולנו רוצים ועושים הכל כדי להיות ההורים הטובים ביותר לילדינו. כשאנחנו מצליחים אנחנו חווים סיפוק ובטחון, וכשההתמודדות קשה אנחנו חשים תסכול או אכזבה. ורד בן פורת, מנהלת מרכז ’הורים ויותר’ במודיעין, על הדרך להיות הורים טובים יותר

 

אפשר להציב גבולות לילד בן שנה? מה קרה למלאכית שלי פתאום בגיל שנתיים? למה אני מתרגז עליו הוא רק בן שלוש? להתערב במריבות של הילדים שלי או לתת להם לכסח אחד את השני? למה העונשים שלנו לא מזיזים להם? אני לא העזתי להתחצף לאבא שלי, אז איך זה קורה לי עם הילד שלי?

השאלות מוכרות לכם? אם התשובה שלכם היא ’לא!’ אתם ודאי שייכים לזן נדיר למדי, הולך ונעלם, של הורים שצועדים בביטחון ורוגע בשבילי ההורות. אבל אצל רובנו, ששייכים לזן ההורה הנפוץ - שאלות כאלה ועוד הרבה מעסיקות אותנו על בסיס יומיומי. כולנו רוצים ועושים הכל כדי להיות ההורים הטובים ביותר לילדינו. כשאנחנו מצליחים אנחנו בחוויה של סיפוק ובטחון, וכשההתמודדות קשה אנחנו חשים תסכול או אכזבה מתפקודנו כהורים.
לא פעם אנחנו מרגישים שאיבדנו לרגע את הכיוון, שהידע שמוביל אותנו לא "עובד", שסערת הרגשות מנצחת את העקרונות החינוכיים, שהמציאות חזקה מכל תיאוריה, נכונה ככל שתהיה.

הידע שלנו בהורות הוא זה שרכשנו במשפחה בה גדלנו, ואנחנו ממשיכים לרכוש בסביבה החברתית והתרבותית ובקהילה הקרובה לנו. ידע חדש אנחנו מחפשים בספרי הדרכה ופסיכולוגיה, בכתבות ומאמרים בעיתונות ובאינטרנט. ערוץ למידה נוסף, מקובל למדי, הוא קבלת הדרכה וייעוץ מקצועי.

ייעוץ או הדרכת הורים הם הגדרות כוללות למגוון דרכים שבהם מעורב איש מקצוע, לרוב מתחומי פסיכולוגיה וחינוך, בסיוע ובמציאת פתרונות לשאלות, בעיות והתלבטויות של הורים. היועץ מביא איתו את הידע התיאורטי, ניסיון בעבודה עם משפחות, היכרות עם תהליכים נפשיים ורגשיים שונים ויכולת להשתמש בכל אלו לשאלות וקשיים שההורה מביא איתו.

יש מי שמעדיף את ההדרכה הפרטנית, שמתמקדת בצרכים ובהתמודדות הספציפיים של ההורים הפונים. יש מי שמרגיש נוח בקבוצת הורים ומנחה, שבה חווה המשתתף בנוסף לרכישת ידע גם תמיכה, שיתוף ואפשרות להשפיע.

הכותבת, ורד בן פורת, הקימה במודיעין את מרכז ’הורים ויותר’ המעביר פעילויות של קבוצות הורים, הרצאות והדרכה אישית. בן פורת, אמא לשניים, מנחת קבוצות הורים מוסמכת מהמרכז להורות ומשפחה בסמינר הקיבוצים ומשרד החינוך, מומחית בהתפתחות הילד ובעלת רקע עשיר כמחנכת בגיל הרך.

אחד התחומים הייחודים של מרכז ’הורים ויותר’ היא הדרכה להורים לתאומים ושלישיות. בן פורת עוסקת באופן מקצועי במציאת מענה ייחודי להתמודדויות המאפיינות משפחות עם תאומים ושלישיות. הדרכת ההורים עוסקת בכל נושאי ההורות והחינוך, תוך התמקדות באלו הבלעדיים לתאומים ויותר: הסתגלות המערכת המשפחתית לשניים (או יותר), התמודדות של אחים בכורים וגם צעירים, תחרות אינטנסיבית, מריבות ואהבות, קואליציה, קצב התפתחות שונה, הפרדה בגן/בית ספר ועוד ועוד..

רוצים לקרוא על עמותות תאומים ושלישיות?

בן פורת מזמינה אתכם לעוד מידע על ’הורים ויותר’

ליצירת קשר עם ורד

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות