חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

זמן ממוחשב

 

ההורים בניצנים דורשים מהעירייה מימון מלא לסגירת הפער במחשבים. האם תלמידי ניצנים מופלים לרעה? מסתבר שכן. רק במשואת נריה נרשמת מצוקת מחשבים גדולה יותר. צריך לזכור שבמהירות בה מתיישנים המחשבים לא תמיד הכמות קובעת. אז כמה ילדים מצטופפים ליד עמדת מחשב? הרשימה המלאה

 

המאבק של ההורים בניצנים בדרישה למימון עירוני מלא של מחשבים לבית הספר מעלה מחדש לסדר היום את נושא המחשוב במוסדות החינוך. למרות שאנחנו נמצאים כבר במאה ה-21 מחשבים עדיין נחשבים למותרות כשבאים לתקצב הצטיידות בית ספר או גן במודיעין. עוד לא הגענו למצב שמחשב יהיה ציוד אלמנטרי כמו כיסאות ושולחנות. בינתיים יש המלצה של משרד החינוך - ’מחשב לכל עשרה תלמידים’ אבל במודיעין זה בגדר אוטופיה. וזה עוד לפני שדיברנו על תקציב לשדרוג או החלפת מחשבים מיושנים.

בבדיקה של מספרי המחשבים בבתי הספר במודיעין ביחס לכמות התלמידים נמצא שההורים בניצנים צודקים בטענתם לאפליה. יחס המחשבים בניצנים עומד על מחשב לכל 35 ילדים, ורק במשואת נריה נרשם יחס גרוע יותר של מחשב לכל 37 ילדים. ואף מילה בינתיים על גני הילדים שם המחסור במחשבים רק גדל מדי שנה.

ההורים בניצנים דורשים מהעירייה לתקצב את המחשבים כדי לצמצם את הפער וזאת להבדיל ממכבים רעות שם ההורים הסכימו למממן מחצית מעלות המחשבים ומספרם במוסדות החינוך כמעט עומד בהמלצת משרד החינוך של מחשב לכל עשרה ילדים. אולם חלקם של המחשבים שנרכשו במימון ההורים מיושן ולא מסוגל כיום לעמוד בדרישות תוכניות הלימוד העדכניות.

בניצנים ההורים מסרבים לשיטת שקל מול שקל. השבוע מסר דובר הנהגת ההורים אורי שור: "הפתרון על פי ספקטור: אם ההורים מעונינים שילדיהם יזכו לחינוך מינימלי, עליהם לשלם מכיסם. אז לא, מר ספקטור. אתה ראש העיר של מודיעין. לא ראש מועצת מכבים רעות. אין לנו את התקציבים לממן לך את החינוך. אין לעירייה תקציב? עדיף לבזבז 300 אלף שקל על אדלאידע? בכסף קטן מאוד יחסית, ניתן לתקן את המעוות".

לטענת העירייה כי במודיעין הממוצע עומד על מחשב אחד לכל 13 ילדים אומר שור: "בניצנים היחס הוא מחשב לכל 35 ילדים, ישנם בתי ספר שמצבם טוב בהרבה. מדוע ניצנים מופלה לרעה?".

האם ניצנים צודקים בטענתם לאפליה. מסתבר שכן. לבקשתנו העבירה דוברות העירייה את מספרי המחשבים והתלמידים בבתי הספר. לאחר עיבוד הנתונים עולה כי הילדים הכי מקופחים הם בבתי הספר ניצנים ומשואת נריה.

בתי ספר יסודיים:

משואת נריה, 20 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 37 ילדים.

ניצנים, 17 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 35 ילדים.

יחד, 20 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 26 ילדים.

רמון, 23 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 24 תלמידים.

אופק, 29 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 20 תלמידים.

עידנים, 30 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 17 ילדים.

ממלכתי ט’, 17 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 15 ילדים.

היובל, 42 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 15 ילדים.

אסיף, 48 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 12ילדים.

דורות, ישנם 42 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 12 ילדים.

נתיב זבולון, 47 מחשבים, בממוצע מחשב ל-11 ילדים.

עמית יש 50 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 10 ילדים.

רעים ישנם 43 מחשבים, בממוצע מחשב ל-10 ילדים.

דמוקרטי, 18 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 9 תלמידים.

האלה, 17 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 8 ילדים.

מעוז המכבים ישנם 49 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 7 ילדים.


על יסודי

תיכון מוטה גור, 20 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 30 ילדים.

תיכון ע"ש רבין, 80 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 18 תלמידים.

אולפנא, 24 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 17 תלמידים.

עירוני א’, 82 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 16 תלמידים

תיכון מכבים רעות, 70 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 15 תלמידים

ישיבה תיכונית, 20 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 11 תלמידים.

חט"ב מור, 80 מחשבים, בממוצע מחשב לכל 10 תלמידים.


בעירייה מדגישים כי בנוסף למחשבים בתוך מוסדות החינוך קיימים עוד עשרות מחשבים בספריות של בתי הספר, המשמשים את התלמידים ללמידה.

עוד נמסר מהעירייה כי בשנה שעברה העביר משרד החינוך באמצעות מינהל מדע וטכנולוגיה תקציב לרכישת מחשבים לבתי הספר בהשתתפות העירייה. השנה משרד החינוך טרם העביר תקציב ונקבעה ישיבה משותפת לדיון בנושא. מדוברות העירייה נמסר: "מינהל החינוך בעיריית מודיעין מעביר בימים אלה למשרד החינוך, האחראי על רכישת המחשבים לבתי הספר, מסמך מפורט, המפרט את הפער הקיים בין המלצות משרד החינוך לבין המצוי בשטח במודיעין".

ואיך מתגברים על הפער? מדוברות העירייה נמסר: "עיריית מודיעין פועלת מול משרד החינוך, להשלמת הפער במהירות האפשרית. העירייה שמה לה למטרה לדאוג לכך שבכל בית ספר תפעל לפחות מעבדת מחשבים אחת טובה, ופועלת באמצעים שונים לרכישת מחשבים באופן עצמאי בבתי הספר היסודיים בהם קיימת מעבדה זו גם בפרוייקטים של "שקל מול שקל" עם בתי ספר החפצים בכך.

בנושא שדרוג המחשבים נמסר מדוברות העירייה: "גם המחשבים המיושנים הקיימים בבתי הספר משודרגים ברמה כזאת שניתן לעבוד בהם גם בתכניות הלימודים החדשות. בנוסף, מריצה עיריית מודיעין בבית הספר "היובל" פיילוט של הכנסת שרת חדש ועדכני, שבעזרתו יוכלו המחשבים שיתחברו אליו לעבוד ברמה של פנטיום 4, גם אם הם מיושנים יותר בדגמם. באם יצליח הפיילוט, הוא מתוכנן להתבצע בכמה בתי ספר נוספים. במהלך כל שנת הלימודים משדרגת העירייה מחשבים מיושנים בבתי הספר, על פי היכולת התקציבים הקיימת כיום. במסמך אותו מכינה העירייה למשרד החינוך יפורטו גם מספרי המחשבים המיושנים שיש להחליפם. העירייה תדון עם משרד החינוך בדרכים לשדרג מחשבים ישנים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות