חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לאן נעלמו הקונצרטים

 

חובבי המוזיקה הקלאסית במודיעין מכבים רעות לא מבינים למה היכל התרבות מתעלם מהם. "אין כל סיבה בעולם מדוע יימנע מאיתנו היבט תרבותי זה"

 

עם פתיחתו של היכל התרבות העירוני ציפו חובבי המוזיקה הקלאסית בעיר שהנה יוכלו להפסיק לנדוד לערים אחרות כדי ליהנות מקונצרטים אך למרבה האכזבה גילו כי הרפטואר המקומי מציע מבחר דל ומצומצם מאוד.

בין התושבים המאוכזבים, משה שני, שהחליט לפעול ולהשפיע על העירייה והנהלת ההיכל להביא לעיר מוזיקה קלאסית.

שני: "גם לנו מגיע סדרות קונצרטים. במשך שנים רבות נדדו חובבי המוסיקה תושבי האזור למרכזי התרבות בערים אחרות משום שלא היה לנו בית תרבות משלנו. פגשנו אותם בתל אביב, ירושלים וראשון לציון וכולנו הבענו משאלה: בשנה הבאה במודיעין."

אך עם פרסום הרפטואר התברר לחובבים שאף אחד לא סופר אותם. שני: "בשעה טובה בית התרבות במודיעין נפתח והחל לפעול. אולם לגודל האכזבה מנהליו לא מצאו לנכון להזמין למודיעין סדרות קונצרטים."

"לפחות שתי תזמורות היו נענות בשמחה להזמנה להופיע במודיעין בסדרות מלאות", אומר שני, "תזמורת ראשון והקאמרטה הישראלית ירושלים. הקאמרטה אכן תופיע במספר קונצרטים אבל לא בסדרה המלאה."

שני מדגיש כי במודיעין מכבים רעות קיים ציבור גדול של חובבי מוסיקה "שללא ספק היה רוכש מינויים למופעים אלו. בית התרבות היה הופך למוקד משיכה גם לתושבי האזור, כך שלא ניראה לי שיש ממש בחשש שמא לא תהיה תפוסה מלאה. נהפוך הוא להערכתי, יהיו רבים שיאלצו להיכנס לרשימת המתנה."

שני קורא לציבור המאזינים בעיר לפעול ולהשפיע על העירייה והנהלת ההיכל להביא קונצרטים. "אני סבור שהגיע הזמן שמודיעין תעלה גם על המפה המוסיקלית ותקיים את ההבטחה של עיר העתיד. בית התרבות הוקם במטרה לענות על הצימאון למופעי תרבות איכותיים ואין כל סיבה בעולם מדוע יימנע מאיתנו היבט תרבותי זה."

"אני פונה לתושבי מודיעין-מכבים-רעות החפצים בקיום סדרות קונצרטים בבית התרבות להביע את דעתם בפנייה למנהלת הבית ו/או להפעיל כל גורם אחר שעשוי לסייע בהגשמת היעד."

ומה אומרים בעירייה? בתגובה נמסר מהדוברות כי: "בעונה הנוכחית, שהיא העונה הראשונה בהיכל התרבות, היתה סדרה של 4 קונצרטים של תזמורת הקאמרטה ירושלים. בעונה הבאה, צפויה סדרה של 6 קונצרטים - 4 של הקאמרטה ירושלים ו-2 של הקאמרית הקיבוצית. היכל התרבות שואף להביא גם את תזמורת ראשון להופעות בעיר, אך המחירים אותם דורשת התזמורת הם גבוהים מאוד. ההיכל פועל לגיבוש קהל מבוסס לנושא זה, כדי שהבאת התזמורת לעיר תתאפשר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות