חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

40 מיליון דולר יושקעו בכפר נופש בנאות קדומים

 

חוזה בהיקף של כ-40 מיליון דולר לפיתוחה של נאות קדומים, נחתם לאחרונה עם יזמים מארה"ב. במקום מתוכנן להקים כפר נופש בסגנון מקראי

 

כ-40 מיליון דולר יושקעו במיזם תיירותי בנאות קדומים הצמודה למודיעין. עפ"י הודעת הנהלת נאות קדומים, נחתם חוזה עם יזמים אמריקאים על הקמת מיזם תיירותי ייחודי בשמורה הלאומית "נאות קדומים". המיזם יכלול הקמת "כפר עברי קדום" - כפר נופש מקראי-תלמודי. קבוצת המשקיעים kthllc היא קבוצה של אנשי עסקים יהודים ללא רקע מלונאי או תיירותי, שחברו לנאות קודמים מתוך מוטיבציה והכרת הפוטנציאל הערכי והתיירותי של השמורה הלאומית "נאות קדומים".

מנכ"ל נאות קדומים "שלמה טייטלבוים מדגיש "מדובר במיזם ראשוני מסוגו בארץ שבו תתורגם התרבות החומרית של ארץ ישראל מתקופת המקרא והתלמוד הלכה למעשה. זהו מלון קונספט שייתן מענה למה שמכונה 'תיירות התנ"ך' לאורחים מהארץ ומחו"ל ".

שטח כפר הנופש ישתרע על כ-40 דונם ותחום הבינוי עצמו יהיה כעל 30 דונם. "הכפר העברי הקדום" - כפר נופש תנ"כי -תלמודי אשר יענה על שתי תפיסות מרכזיות: האחת, חוויית מלונאות נושאית ופעילות במערך אורבאני משוחזר עם אווירת החיים כפי שהיו לפני אלפים שנה בתקופת התלמוד. השנייה , נופש ייחודי במקום שליו ושקט המציע פרטיות ואווירה ייחודית ומשלב בין רוח ואווירת ימי קדם לבין פינוקים ביני ימינו וחופשה ברמה גבוהה.

שילוב התפיסות מחייב הקפדה על פרטים. כל פרט ופרט בתכנונו של הכפר הקדום יבחר ויתוכנן כדי לקיים את השילוב העדין שבין העתיק והמודרני.

כדי לשמור על אופיו המיוחד של הכפר תהיה הגישה אליו רק לאורחיו וכך תשמר האווירה הייחודית. הכפר עצמו יישען על ארבעה מרכיבים עיקריים: החוויה ההיסטורית: שחזור מבנים, מלאכות ומהלך החיים של התקופה. החוויה החברתית: תכנית לגיבוש חברות, כנסים והשתלמויות עם שירותי מלונאות מתקדמים. החוויה התיירותית: פעילות נופש, פנאי ובריאות בסביבה רגועה וקסומה. החוויה המלונאית: שהייה באווירה אותנטית ובתנאים מעולים.

בימים אלו החל תהליך התכנון ושינוי התב"ע ומוסיף טייטלבוים " אני כולי תקווה שהבירוקרטיה הכרוכה בכך לא תעכב את ביצוע התוכנית, ושבעצם הקמת הכפר העברי הקדום יובטחו המשך קיומה של השמורה ואף העצמתה".

האדריכל והרעיונאי של הפרויקט כולו הוא אורי אברמסון. הבנייה תהיה נמוכה ומפוזרת. מבנים טיפוסיים המאפיינים את תקופת התלמוד. כל מבנה יכלול חצר פנימית וכל קבוצת מבנים תפתח לכיכר אינטימית. הבנייה באבן מקומית וטיח. תכולת הציוד הפנימי המודרני תותאם לרוח התקופה המשוחזרת. בחלקו הצפוני של הכפר ימוקמו הבריכה ואזור הספורט. הכפר כולו יטבול בצמחייה ים תיכונית אופיינית ובבוסתנים.

שמורת נאות קדומים משתרעת על פני 2,500 דונם של גבעות וגאיות באזור מודיעין בצמוד לכביש 443. השמורה משחזרת את נופי העבר של הארץ וצמחיה כפי שהם משתקפים בתנ"ך ובמקורות ישראל ומציגה מגוון רחב של צמחי בר, שיחים ועצים, המייצגים את אזורי הארץ השונים ואת בעלי החיים המזוהים עם תקופת התנ"ך.

לכל אחד מאזורי השמורה מאפיינים מיוחדים. כמה מהם משקפים נושאים מן המקורות, כגון: "גיא שיר השירים", "כרם ישעיהו" ו"אזור שבעת המינים". אזורים אחרים מייצגים חבלי-ארץ כפי שהם מוזכרים בכתבינו העתיקים, כגון: "גאון הירדן", "בקעת יריחו עיר התמרים", "יער השרון" ו"ראש הכרמל". ברחבי השמורה שוחזרו ונבנו גרנות, גיתות יין, בתי בד ובורות מים וחיי החקלאות חידשו ימיהם כקדם. בנוסף, רוכזו בשמורה מגוון רחב של צמחי בר, שיחים ועצים, המייצגים בזעיר אנפין את אזורי הארץ השונים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות