חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”להתנתק מהביוב של מודיעין”

 

מודיעין עילית התחברה פיראטית לקו הביוב של מודיעין. בית המשפט הורה לה שלשום להתנתק. הבעיה היא שכל הביוב של מודיעין עילית יזרום החל משבוע הבא בואדיות סביב

 

 שופט השלום ברמלה, זכריה ימיני, הורה ביום שלישי השבוע, למועצת מודיעין עילית להתנתק בתוך 7 ימים מקו הביוב של מודיעין. בנוסף, הורה השופט למועצת מודיעין עילית לשלם הוצאות משפט לעיריית מודיעין ולמט"ש איילון סך 15 אלף ₪ לכל אחת.

אם לא יוגש ערעור, פסיקה זו שמה קץ לתהליך התחברותה של מודיעין עילית ללא אישור ותיאום מוקדם, לקו השפכים ממודיעין למט"ש אילון.

התביעה נגד עיריית מודיעין עילית הוגשה על ידי מנהלת מט"ש איילון. עיריית מודיעין הצטרפה לתביעה כמשיבה. בינתיים, החלו מי הביוב לגלוש לאפיק נחל ענבה בשל עודפים שהמערכת לא יכלה לשאת.

כך, דיווחנו לפני שבוע על גלישות ביוב בסמוך לאתר סלילת כביש 431 שבסמוך למשאבות הביוב שבמקום. יצויין כי הביוב של מודיעין עילית טופל במשך שנים באופן עצמאי, בישוב עצמו באמצעות מכון טיהור מקומי. מימיו המטוהרים הוזרמו לאפיקי הנחלים הסמוכים.

אולם עם התרחבותו של הישוב לא יכלה המערכת הקיימת לשאת את נפחי הביוב החדשים ונסלל קו ביוב שנועד להתחבר למט"ש איילון דרך הקו הראשי של מודיעין. למרות שהיו דיונים בנושא, הם לא הגיעו לכלל סיכומים, ובפרט לא עם הנהלת המט"ש עצמה.

בדיון המשפטי תיאר בית המשפט את שנעשה על ידי עיריית מודיעין עילית כ"אדם שנכנס לביתו של אחר ללא רשות ותובע מעתה להיחשב כשוכר המקום"

לדברי ירון רן, מנכ"ל מי מודיעין, "מן הצדק הוא שיימצא פתרון אזורי לבעיית הביוב, באופן מסודר. אבל לא יתכן שיעבירו בעיה ממקום אחד למקום אחר. זהו מחדל של רשלנות ע"י מועצת מודיעין עילית. הנתונים ידועים. צריך לממן ולפתור את הבעיות כמו שמקובל במאה ה-21. תושבי מודיעין מימנו את רשת הביוב שלהם מכספם הם. שמודיעין עילית תעשה זאת אף היא".

ובינתיים, אם במהלך השבוע הקרוב לא יימצא פתרון ראוי, צפוי ביוב גלמי, לא מטופל או מטוהר, של מודיעין עילית לזרום באפיקי נחלי מודיעין. לזהם את מי השתיה של אקויפר ההר, ולא פחות חמור, להביא לגל יתושים ענק לבתי העיר מודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות