חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הפנינג וונדליזם

 

איך מונעים, או לפחות מצמצמים את היקף עוצמת הוונדליזם של בוגרי י"ב בתיכון מכבים רעות? בתיכון חשבו על פתרון. בקרוב נראה אם הצליחו

 

סוף שנת לימודים בתיכון ברעות (ולא רק בו), הפך בשנים האחרונות למועד מועד לפורענות. בוגרי י"ב המחפשים דרך להטביע את חותמם על ההיסטוריה של בית הספר, מחפשים בכל שנה דרכים "מקוריות" לעשות זאת.

רמת התחכום מעולם לא הצליחה להרשים במקוריות יתרה. למעשה הפך המנהג הזה לוונדליזם לשמו. החל מכתובות נאצה על חזית קירות בתי הספר וכלה בהרס של מתקנים, מדרכות ועוד. לשיא הוונדליזם הגיעו תלמידי י"ב ברעות לפני שנתיים. שיא שנשמר עד היום ברישומי משטרת מודיעין.

השנה, החליטו בהנהלת התיכון ברעות לנסות ולשנות את מסורת הוונדליזם הזו. פינת ישיבה בחצר בית הספר הוקצתה לתלמידים הבוגרים והם התבקשו "להשאיר את חותמם" באמצעות ציור וצביעת הספסלים, ציורי קומיקס על הקיר ונטיעת עץ זית שיצל בעתיד על הפינה.

ביום שישי האחרון החל "הפנינג הוונדליזם" בניצוחה של רות לסרי מנהלת התיכון וצוות המורות. כל כיתות השכבה הבוגרת הצטיידו בצבעים, שבלונות, שולחן פירות, שתיה ומוזיקה בווליום גבוה. כל כיתה קיבלה ספסל עליו הטביעה את חותמה כאוות נפשה. והפעם ניתן היה לאתר ניצוצות של מקוריות.

במהלך העבודה התקבצו התלמידים לנטיעת שתיל עץ זית במקום. בתקווה שבעתיד יצל העץ על פינת הישיבה הצבעונית.

לא בטוח שבכך הצליחה הנהלת בית הספר למנוע לחלוטין את מעשי הוונדליות. ציפור קטנה לחשה שלמרות הכל מתכננים גם במחזור הנכחי תעלול כלשהו. עם זאת יהיה זה תעלול ונראה שהעוקץ ממעשי ההרס הבלתי מרוסנים, הוכהה משמעותית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות