חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שירת מודיעין

 

אחת ממקהלות הגברים האיכותיות והמובילות בארץ פועלת במודיעין. תחת שרביט הניצוח של יעקב רוטנר כובשים חברי המקהלה את הבמות גם בחו"ל

 

באירוע הפתיחה החגיגי של קניון עזריאלי, ביום שלישי השבוע, הופיעה בין היתר מקהלת "שירת מודיעין", אחת ממקהלות הגברים האיכותיות והמובילות בתחומה בשנים האחרונות, הפועלת במודיעין זו השנה השביעית תחת שרביט הניצוח והניהול המוסיקלי של יעקב (יענקל'ה) רוטנר המנוסה.

הופעה הזו הייתה רק טעימה קטנה מרצף הופעות בשבועיים האחרונים, באינטנסיביות שכמותה לא ידעה המקהלה מיום היווסדה. הם הופיעו כבר בסן אנטוניו, טקסס, שרו עם המקהלה הווקלית הטובה בעולם בסולט לייק סיטי, יוטה, עלו על הבמות גם בוילנה בירת ליטא, במודיעין, בשוהם, בירושלים ובנהלל.

בשבת שעברה נתנה המקהלה הופעה ראשונה ראשונה בחדר אוכל בקיבוץ שלוחות שבעמק בית שאן במלאת שישים שנה לעלייתו לקרקע. והסיפתח היה מעל ומעבר למצופה והותיר טעם של עוד. מאות תושבי הקיבוץ הדתי שלוחות זכו לחווית שירה מיוחדת במינה שהעניקה להם המקהלה, שהוזמנה במיוחד.

כעשרים חברי המקהלה, תושבי מודיעין וסביבתה, התארחו בקיבוץ עם בני משפחותיהם, והשתתפו בשירה ובתפילות בניצוחו של יענקל'ה רוטנר לצד החזן ד"ר שמואל ארנון. מרבית קטעי השירה הושמעו במהלך הסעודות בחדר האוכל הקיבוצי, שהיה מלא מפה לפה במאות חברים ואורחים שהתרגשו מהמחווה ומהחוויה יוצאת הדופן, והודו למקהלה ממודיעין במחיאות כפיים נלהבות.

גם בשבוע שקדם לו, שעמד בסימן יום ירושלים, הייתה המקהלה עסוקה מעבר לרגיל: בליל יום ירושלים לקחה חלק מרכזי בתפילה החגיגית בבית הכנסת "ישורון" במרכז ירושלים עם החזן אשר היינוביץ'.

כמו כן השתתפה במופע המרכזי לנעילת אירועי שנת הארבעים לאיחוד העיר, כששרה למרגלות חומות העיר העתיקה עם דוד דאור ויבגני שפובלוב לצליליה של תזמורת הסימפונט רעננה. מופע זה שודר השבוע בערוץ 1 בטלוויזיה.

את שנת הפעילות שלה חותמת המקהלה באירוע מרגש נוסף: הכנסת ספר תורה במושב גמזו, הסמוך למודיעין, לזכר יהונתן איינהורן ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. אביו של יהונתן, דוד איינהורן, הוא חבר המקהלה.

באירוע המיוחד משתתפים בהתנדבות כמה מגדולי החזנים, בהם חיים אדלר, ישראל רנד, צודיק גרינוולד ויהודה רוטנר, והמשפחה רואה בו סגירת מעגל והמשך לקונצרט המרשים שהתקיים לזכרו של יהונתן בסתיו, בהשתתפות המקהלה ועם אותם חזנים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות