חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ד”ר איליה מזין חתן פרס רוטשילד

 

ד"ר מזין, המורה לפיזיקה האגדי מתיכון מכבים-רעות צוין ע"י תלמידיו כ"דמות המשפיעה ביותר עליהם אחרי ההורים"

 

 ד"ר איליה מזין, מורה לפיזיקה מתיכון מכבים רעות, קיבל בשבוע שעבר את פרס רוטשילד לחינוך ע"ש מקס רואו ז"ל. הטכס נערך בבית שמואל בירושלים.

הוועדה שמורכבת ממנכל"ית משרד החינוך, יו"ר וועדת החינוך של הכנסת, מנציגים של כל מוסדות ההשכלה הגבוהה, הטלוויזיה החינוכית והמרכז לטכנולוגיה חינוכית, המליצה ל" יד הנדיב " להעניק את הפרס עבור הצטיינות יתרה בעבודה חינוכית בכלל ובהוראת הפיזיקה בפרט.

בנימוקי הפרס נכתב: ד"ר איליה מזין בחר להיות מורה, גם כשעמדו בפניו אפשרויות רבות הן ברוסיה והן בארץ. הוא מעיד על עצמו שהוראה עבורו היא שליחות. כאשר הוצעו לו משרות באוניברסיטה חזר ואמר: 'ומי ילמד את תלמידי התיכון? '.

איליה נותן משמעות רחבה למקצוע ההוראה: תחום הדעת אותו הוא מלמד הוא פיזיקה, אך המשמעות החינוכית של עבודתו רחבה יותר: הוא דורש נורמות של אחריות אישית, משמעת פנימית ודבקות במשימה, ומלווה את הדרישות בהומור שופע ובעידוד כל תלמיד להגיע למצוינות.

בכל שנה לוקח איליה על עצמו לקדם מספר תלמידים מתקשים ולא מסתפק רק בהצטיינות של החזקים. תלמידיו משתתפים בהצלחה באולימפיאדות שונות ובוגריו שהגיעו במספרים גדולים לחיל האוויר, מציינים שאיליה הוא האישיות החשובה והמשפיעה ביותר בחייהם אחרי הוריהם........"

לטקס הוזמנו והגיעו נציגים מעיריית מודיעין מכבים רעות , מכון ויצמן למדע, המרכז לחינוך מדעי תל-אביב, חיל האוויר, מורים מתיכון מכבים רעות, הורים של התלמידים בהווה ובעבר ותלמידים בהווה ומהעבר. כול הנוכחים מחאו כפיים בעמידה ברגע הענקת הפרס והתעודה לד"ר מזין על-ידי מנכל"ית משרד החינוך.

דברי נימוק הושמעו מפיה של יו"ר הוועדה פרופ' פרלה נשר, ברכות השמיעו מנכל"ית משרד החינוך הגב' שלומית עמיחי וראש עיר מודיעין מכבים רעות משה ספקטור ציין בדבריו שללא תקצוב מתאים אין למערכת חינוך עתיד וורוד.

 בתום הברכות הציג ד"ר מזין בקצרה ודיבר על השקפת עולמו הפדגוגית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות