חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

שירה ישראלית עם שטרודל וינאי

 

הרכב ייצוגי נבחר מתוך מגמת המוסיקה בתיכון עירוני א' למדעים ואמנויות, חזר מקונצרטים בוינה - אוסטריה. אפילו הייקים התרגשו

 

הרכב ייצוג שנבחר בקפידה מתוך תלמידי כיתות י' ו - יא' במגמת המוסיקה שבתיכון עירוני א' למדעים ואמנויות, יצא לייצג את בית-הספר, את העיר ואת מדינת ישראל, באירוע הפתיחה של חגיגות 60 שנה לישראל באוסטריה.

ההרכב, שמנה 4 זמרים וזמרות ו - 5 נגנים, (דור יוספולסקי, שי רוזמן, הדס בנבנישתי, עדן חדד, יונתן פרנץ, גל קורסיה, ליעד אסנר, בן ברק, אביב אקרמן) בליווי מנהלת החטיבה העליונה בבית-הספר, הגברת גלית גולדברגר וראש המגמה למוסיקה, מר דני דונר, הוקם בעקבות הזמנה רשמית שהגיעה לבית הספר מאת מר גיאורג הבר, מנהל המוזיאון היהודי בוינה.

בשנת 2005 הופיע הרכב קודם של מגמת המוסיקה בוינה, בהופעה שעוררה הדים חיוביים ונלהבים, וההזמנה הנוכחית באה בשל אותה ההצלחה. הפעם, כך התרשמו בקהל שהתקבץ באולם המופעים של המוזיאון, התעלה ההרכב מעל ומעבר לציפיות: מופע, שכלל 90 דקות רצופות של שירים עבריים מקשת רחבה מאד של סגנונות ותקופות, ריתק את הקהל והלהיב אותו. איכותו של המופע הובעה בתשואות ומחמאות רבות.

בנוסף, הופיע ההרכב בבית האבות "הרמב"ם" בוינה בפני קהל רחב של קשישים מקומיים. חלק גדול מהקשישים, עבר את השואה באוסטריה, וחלקם אף היו בעצמם זמרי אופרה ומוסיקאים נחשבים. המופע הביא עימו רוח ישראלית צעירה ורעננה ולשעה קלה, לבש בית האבות חג ושמחה. ההרכב עזב את בית האבות, ובאמתחתו הזמנה פתוחה לפעם הבאה.

בצד המופעים והקונצרטים טיילו חברי המשלחת ברחבי עיר הואלסים וביקרו בביתו של מוצארט, במוזיאון מרשים לכלי נגינה עתיקים, מוזיאון "בית המוסיקה". בארמון השונברון על גניו המרשימים, מוזיאון הקיסרית סיסי, מוזיאון השעונים הנדיר, בסמטאות העיר העתיקה והרובע היהודי, כולל ביקור באתר ההנצחה לשואה ולגבורה ובאתרים נוספים הקשורים ל"ליל-הבדולח".

עוד, התפללו תפילת ליל שבת בבית הכנסת הגדול בוינה, כאורחיו האישיים של החזן הראשי של קהילת יהודי וינה, מר שמואל ברזילי (שהביע את תקוותו להופיע בקרוב עם ההרכב) וסעדו ארוחת ליל שבת משותפת, באוירה מיוחדת וחגיגית במסעדה הכשרה של הקהילה היהודית המקומית.

הצלחתו המרשימה של ההרכב, תביא ככל הנראה בקרוב להזמנות נוספות מסוג זה, שיוסיפו כבוד רב לבית-הספר, לעיר, ולמדינת ישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות