חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הנוער לשלטון

 

בסיכום יום חילופי שלטון במודיעין הודו בני הנוער שניהול עיר זה עסק מורכב וקשה הרבה יותר ממה שחשבו. גם בכירי העירייה יצאו עם תובנות חדשות

 

במסגרת שבוע הנוער 2008 התקיים אתמול, ג', יום חילופי השלטון המסורתי בין בעלי התפקידים במועצת הנוער לבעלי התפקידים בעירייה. הפעילות החלה בשעה עשר בבוקר במפגש ראשוני בחדריהם של בעלי התפקידים.

מעשר בבוקר עד שעה ארבע אחה"צ למדו נציגי הנוער על עבודתם של בעלי תפקידים שונים בעירייה, לימוד ממקור ראשון והתנסות חווייתית בבעיות יום יומיות ומהותיות. לכל בעל תפקיד בעירייה הוצמד בעל תפקיד זהה ממועצת הנוער.

במפגש המסכם את היום העלו הן בני הנוער והן עובדי העירייה את מסקנותיהם מהפעילות המשותפת: בסיכום הדברים נראה כי היה זה מפגש מפרה הדדי. בכירי העירייה הביעו הפתעה לא מוסתרת ממעורבותם של בני הנוער.

היו גם מי שהבינו ואף הודו בכך, כי ישנם נושאים שניתן היה לבחון באופן שונה. כך, הועלתה האפשרות למימוש כרטיסי נוער מוזלים למופעים בהיכל התרבות העירוני, כדרך למשוך את הדור הצעיר ל"תרבות המבוגרים".

מבקר העירייה, אריק משיח, הביא תובנות ומסקנות מעניינות אליהן הוא הגיע ביחס לפערים חברתיים שקיימים בין בני נוער ממכבים-רעות לחבריהם ממודיעין. "צריך להתייחס לזה בכובד ראש. לא כך ראיתי עד כה את ההבדלים," אמר משיח. ראש העיר, משה ספקטור, לא נטה להסכים לדבריו ולתובנותיו של המבקר.

מנכ"ל העירייה יורם כרמון, התייחס להערות ביחס למצבם הרעוע של מבני הנוער בעיר. "צריך להבין שהמשאבים הם מועטים ובסופו של דבר צריך לתעדף אותם" אמר כרמון והוסיף: "השנה לקחנו הלוואה של 10 מיליון שקל לתשתיות במבני חינוך חדשים. המשאבים הם מועטים וברור מה דחוף ומה רצוי".

מאידך, בעיניין זה, היתה הסכמה כוללת שמצב המבנים אינו "גזרה משמיים" וכי ניתן באמצעים הקיימים לשפרם.

סדר המחליפים: נועה רגב, יושבת ראש המועצה, התלוותה למר משה ספקטור ראש העירייה. סגנית יושבת הראש, גל אלבז, התלוותה למיכאל חרל"פ סגן ראש העיר. סגנית יו"ר מועצת הנוער הדס רבי התלוותה לסגן ראש העיר אלכס וינרב.

מזכלי"ת המועצה, אור פז, התלוותה למנכ"ל העירייה יורם כרמון. יושב ראש וועדת נאס"ה, יותם רכניץ, התלווה לחיה שיטאי, ראש מנהל חינוך.

דובר המועצה, מתן רייזמן, התלווה למחלקת הדוברות בעירייה. מבקר המועצה, בר גלין, התלווה לאריק משיח מבקר הפנים של העירייה.

יושבת ראש וועדת ע"ל, יובל שמילה, התלוותה למנהל אגף השירות יעקב כהן. יושב ראש וועדת תרבות, גיל עילם, התלווה למנהלת היכל התרבות דינה פלד.

כאמור, בשבע בערב הסתיים יום חילופי השלטון בישיבה מסכמת בחדר הישיבות בבניין העירייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות