חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נרשמים לבית הספר התורני

 

עיריית מודיעין מתכוננת לפתיחת בית הספר התורני בשנת הלימודים הקרובה. ההרשמה בעיצומה ואם יהיו מספיק ילדים יפתחו כיתות. "למען אחי מתנגדים".

 

לאור ההמלצות שהגישה הוועדה בראשותו של בנציון דל לפתוח בעיר בית ספר תורני מוכר ורשמי הודיעה עיריית מודיעין על פתיחת ההרשמה לבוגרי גן חובה וכיתות א' לקראת שנת הלימודים הקרובה.

העירייה הודיעה כי בכוונתה לפתוח את בית הספר בשנת הלימודים הקרובה תשס"ט, אך הדגישה כי עדיין לא בטוח שהמסגרת תיפתח כבית ספר צומח ולכן ביקשה להירשם במקביל גם לבית ספר ממלכתי דתי.

לשאלותינו השיבו מדוברות העירייה כי מדובר בבית ספר ממ"ד תורני, על אזורי עירוני בלבד שלא יהיה פתוח לילדים מחוץ לעיר. כרגע, אין כל הצהרה כי בית הספר ייפתח בשנת הלימודים הקרובה והחלטות יתקבלו לאור נתוני ההרשמה "להורים הובהר בקול הקורא כי אין כל הבטחה שבית הספר יחל בפעילות כבר בשנה"ל הבאה ויש לבדוק כמה תלמידים בכלל יירשמו."

לבית הספר אין עדין מבנה וגם לא מיקום ואם יפתח הוא יתארח באחד מבתי הספר בעיר אך טרם נקבע באיזה. לגבי הצוות החינוכי השיבו מהעירייה כי באם יוחלט לפתוח את בית הספר יטפל משרד החינוך בנושא גיוס כוח האדם. בכל מקרה ההחלטות יתקבלו בהמשך הדרך לאור היענות ההורים לרשום את ילדיהם.

בביה"ס למען אחי מתנגדים להחלטה. ברוך בוכניק, נציג ההורים של בית הספר התורני אמר השבוע עם פתיחת ההרשמה: "לצערנו הוועדה שקיבלה מנדט לבדוק את הצרכים מלכתחילה לא עסקה במסגרת המוכר ואינו רשמי (למען אחי) אלא עסקה רק במוכר ורשמי."

"ההחלטות אינן נותנות מענה לילדים מכיתות ג' ומעלה. הקמת בית ספר תורני מצריכה תוכנית ארוכת טווח ופלטפורמה ברורה כדי לאפשר באמת חיים תורנים כולל מבנה וצרכים של הציבור התורני. מה שלא נראה שכרגע נמצא בקנה. מוועדה כזאת הייתי מצפה למתן מענה לכלל הציבור הדתי על כל גווניו."

למעשה פתיחת מסגרת תורנית מוכרת ורשמית במודיעין לא נותנת מענה לבית הספר למען אחי שפועל בלית ברירה כבר חמש שנים בליגד סנטר.

בחודש הבא צפוי להתקיים דיון נוסף בבית המשפט בתל-אביב לדיון בבקשה של למען אחי להקצאת קרקע בעיר לבניית מבנה קבע.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות