חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האוטובוס המהלך מגיע למודיעין

 

אפשר להגיע לבית הספר ברכב עם ההורים, אפשר לנסוע בתחבורה הציבורית אבל הכי בריא ללכת ברגל. יו"ר הנהגת ההורים מביא לעיר את האוטובוס המהלך

 

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, מיגל הרף, וסניף החברה להגנת הטבע מודיעין בשיתוף העירייה יוזמים לקראת שנת הלימודים הבאה את הפעלת פרויקט "האוטובוס המהלך" לתלמידי בתי הספר היסודים. בנוסף יתקיים בביה"ס רמון פילוט עירוני ראשון של ארגון "עיניים בדרכים".

האוטובוס המהלך פועל בעשרות מדינות ברחבי העולם במטרה לעודד אורח חיים בריא והקטנת עומסי התנועה סביב בתי הספר בשעות הבוקר והצהרים.

הרף: "הרעיון הוא לגייס מתנדבים, שיהיה להם קו הליכה מוגדר לבתי ספר היסודיים. הילדים שגרים באזור של אותו מסלול שנקבע מראש ירדו מהבתים ויצטרפו לאוטובוס המהלך לבית הספר. האוטובוס המהלך נועד להקל על התנועה של המכוניות סביב בתי הספר בבוקר ובצהרים ולהגביר את המודעות של הילדים להליכה שהיא בריאה".

המטרה היא להתחיל את הפרויקט כבר בשנת הלימודים ההקרובה והשבוע תקיים פגישת עבודה ראשונה להנעת התהליך בהשתתפות מיגל הרף, מנהלת סניף החברה להגנת הטבע במודיעין אריאלה ריקס ורכזת הבריאות של העירייה.

"עיניים בדרכים", הוא פרויקט נוסף שצפוי להתחיל כבר החודש בביה"ס רמון כפיילוט עירוני שימשך בשנת הלימודים הבאה. מיגל הרף יזם והעירייה תיתן מימון מלא שעומד על 8,000 שקל בשנה.

מדובר בפעילות לשיפור הבטיחות בדרכים של ארגון "עיניים בדרכים" במסגרתה מתנדבים ההורים במוסדות החינוך להסדיר ולכוון את התנועה בכניסה וביציאה לבית הספר ולדאוג לבטיחות הילדים.

מיגל: "הארגון לוקח על עצמו לארגן את כל ההורים כך שלכל אחד תהיה תורנות פעם או פעמיים בשנה. הכוונה לעשות את הפרויקט גם בשעות השיא של הבוקר וגם בשעת הצהרים. הם עושים את זה בכ-50 בתי ספר ברחבי הארץ ושם זה עובד יפה מאוד. יש התנדבות מלאה של כל ההורים".

במסגרת הפיילוט תבצע העירייה מספר שדרוגים בכניסה לבית ספר רמון כדי לאפשר את הורדת והעלאת התלמידים למכוניות. הרף: "השיפורים שארגון עיניים בדרכים הציע אושרו על ידי ועדת התנועה של העירייה והועברו כבר לאישור של משרד התחבורה. העירייה שיתפה פעולה באופן מלא ומהיר למימוש הפיילוט ברמון".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות