חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

במודיעין משתלם להיות דתי

 

פרסום ראשון: מועצת העיר אישרה בקשה של שר הפנים ותעניק 5 אחוזי הנחה בארנונה לתושבים מהציבור הדתי. יו”ר הבית היהודי: ”החלטה מתבקשת וצודקת”. חבר המועצה אלבז: ”נחצו קווים אדומים. אגיש בג”ץ”. ביבס: ”החילונים יפוצו”

 

בשבוע שעבר דיווחנו על הנחה של 5 אחוזים בארנונה שתוענק לתושבי מודיעין מכבים רעות המשרתים במילואים. עתה מסתבר, כי העניין הולך ומתרחב והפעם לכיוון בלתי צפוי לחלוטין העשוי לעורר גל של מחאה מצד תושבים חילוניים. שכן, מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה לאחרונה להעניק הנחה בארנונה לתושבי העיר מהמגזר הדתי בלבד. 

ההנחה תוענק, החל מ-1 באפריל, לכל תושב שיצהיר שהינו דתי ולאחר שפקחים מטעם מחלקת הדת בעירייה ייבדקו בבית המבקש מספר קריטריונים: הימצאות שני כיורים להפרדת חלב מבשר, התקנת מזוזה כשרה בכל חדר בדירה, שמירה מוחלטת על הלכות נידה במשך השנתיים האחרונות לפחות, הקפדה על אי יציאה מתחום הערוב בשבת, ולימודים של ילדי המשפחה במוסדות של החינוך הדתי.

זאת ועוד, תושבים דתיים שירכשו מקום ישיבה קבוע בבית כנסת בחגים יוכלו לקבל זיכוי חלקי דרך הארנונה וזאת מעבר להנחת הבסיס שתעמוד כאמור על 5 אחוזים לבית אב. הנחה נוספת תינתן תחת סעיף "הוצאות מיוחדות לקראת החגים", בין היתר עבור רכישת סוכה וארבעת המינים, הגברת ניקיונות לפני חג הפסח, רכישת בגדים ונעליים בצבע לבן לקראת חג השבועות, ועוד.

בחוגים הדתיים בעיר אומרים, כי מדובר בהישג ראשון ליו"ר ’הבית היהודי’ במודיעין עמיעדטאוב אשר עוד בטרם נכנס למועצת העיר הצליח להשיג את ההטבות תוך הפעלת קשריו בכנסת. טאוב בתגובה: "זו החלטה מתבקשת וצודקת. זה היה אמור להיות כבר לפני 15 שנה. חבל שקודמי מיכאל חרל"פ התקשה להתניע את התהליך. אין ספק שבעתיד הקרוב נשיג הטבות רבות נוספות עבור בוחרינו".

יו"ר תנועת "מודיעין חופשית" חבר מועצת העיר אבי אלבז אמר בתגובה: "לא ייאמן עד לאן העיר הזו עוד תדרדר בנושא דת. גדלתי בבית דתי ואבי יהודי מאמין שמוצאו מבית שאן בדיוק כמו ראש העיר, אך הפעם נחצו כאן כל הקווים האדומים ואני מצפה שחיים ביבס, שהוא בבסיסו איש נבון והגון, ישקול פעם נוספת את הנושא לפני שנפנה לבג"ץ ונביס אותו בקלות".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "כפי שחבר המועצה אלבז נזרק בעבר מכל המדרגות על ידי שופטי בג"ץ, כך יקרה גם הפעם. מודיעין הינה עיר איתנה למדי בכל מה שקשור ליחסי חילונים-דתיים ושום חבר מועצה מתוסכל לא יצליח לשנות את המצב הזה. מנגד, חשוב לציין כי ראש העיר חיים ביבס מתכוון למצוא דרכים הולמות ויצירתיות לפצות את הציבור החילוני בעיר. למשל, תוענק הנחה דומה בארנונה למי שיסכים לקבור את בני משפחתו בחלקת הקבר האזרחית בבית העלמין בעיר וכך תצומצם מצוקת הקבורה בחלקה הרגילה. כמו כן תוענק תעודת כשרות רפורמית לבעלי עסקים במע"ר שיפתחו בשבת, ויינתן סבסוד מיוחד לתושבים שירשמו את ילדיהם לרשת הגנים החדשה של תנועת ’מודיעין חופשית’, אם וכאשר תוקם בעיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות