חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הספורטאים ששינו את פני ההיסטוריה

 

דמויות מסוימות שהשפיעו על הספורט בפרט ועל העולם בכלל יכולות לשמש כמקור השראה עבור כל מי שמעוניין לשמור על הבריאות, לחטב את הגוף ולשפר את איכות החיים. החל מגורדן, דרך מראדונה ועד מייקל פלפס – הנה כמה ספורטאים ששינו את ההיסטוריה

 

מיליוני אנשים ברחבי העולם עוקבים באדיקות אחר אירועים ספורט בגלל קשר רגשי לקבוצות או לספורטאים. עם זאת, אחת לכמה שנים עולה על במת הספורט דמות מיוחדת שהופכת למקור השראה. דמויות מן הסוג הזה לא רק משפיעות באופן ישיר על הספורט כפי שהכרנו אותו, אלא במובנים מסוימים הן גם משנות את פני ההיסטוריה.

הנה למשל כמה ספורטאים שכל אחד מאתנו צריך להכיר:

  1. מייקל ג’ורדן

את ענף הכדורסל אפשר לחלק לתקופה שלפני ואחרי מייקל ג’ורדן. כדורסלן העבר שנולד בשנת 1963 והספיק לקחת 6 אליפויות NBA הפך את ליגת הכדורסל האמריקאית למובילה בעולם, ורבים טוענים שלא יהיה עוד אחד כמוהו. ג’ורדן משלב לא רק בין טכניקה עילאית, כישרון נדיר ומוסר עבודה יוצא מגדר הרגיל, אלא גם ווינריות שסחפה אחריה מעריצים מכל רחבי הגלובוס.

מייקל ג’ורדן שינה את ההיסטוריה כי הוא קבע רף שמאוד קשה לעמוד בו. גם מי שלא אוהב כדורסל לא יכול להתעלם מההשפעה שלו על הענף ומהסטנדרטים שהוא הציב למי שהגיע אחריו. כתוצאה מכך, אין פלא שג’ורדן הפך לספורטאי שאליו מושווים גם אנשים מתחומים אחרים לגמרי.

  1. מראדונה

בתחום הכדורגל היה זה דייגו ארמנדו מראדונה שהשאיר את חותמו על ענף שלם. עם זאת, מראדונה גם נחשב לדמות שנויה במחלוקת. הוא שינה את פני ההיסטוריה בעיקר באופן שבו הביא את הגביע העולמי לארגנטינה ושיפר את התדמית של המדינה בעיני שאר העולם, אך יש כאלה שעדיין מתווכחים בשאלה האם הוא בפני עצמו ראוי לתואר ספורטאי-על.

מצד שני, אין עוררין לגבי הכישרון של מראדונה. הוא מוכיח לכל ילד שבעזרת עבודה קשה ניתן להגיע לרמות הגבוהות ביותר ויש מיליוני ארגנטינאים שעוקבים עד היום אחרי כל צעד שהוא עושה.

  1. מייקל פלפס

השחיין מייקל פלפס הוא דוגמא לספורטאי צעיר שהספיק לשבור כמעט את כל השיאים. הוא ידוע בכך שזכה 8 פעמים בתור שחיין השנה בעולם, הוא הספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בהיסטוריה עם 28 מדליות ויש לו גם את מספר מדליות הזהב הרב ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים – 23.

מייקל פלפס נותן השראה גם למי שעוסק בפעילות ספורטיבית בתור תחביב או לצורך שמירה על הבריאות. ילדים בכל העולם ראו את פלפס בטלוויזיה ולאחר מכן התחילו לימודי שחייה באופן מקצועי, כאשר לצדם עוד כמה מיליוני מבוגרים שבחרו בפעילות הזו. זה ללא ספק ראוי להערכה ונתון שילווה את פלפס גם בלי קשר לביצועיו בבריכה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות