חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

חדר בריחה בנושא מדעים

 

בית ספר היובל ערך מיזם מיוחד של חדר בריחה עם חידות וכתבי סתרים מדעיים לכיתות ה

 

בית ספר היובל הפעיל לאחרונה מיזם מיוחד, במסגרת תכנית מצוינות 2000 לקידום התחום המדעי טכנולוגי בתוך שעורי המתמטיקה והמדעים ולפיתוח חשיבה יוצרת. מטרת המיזם, שנקרא "חדרי בריחה", הייתה ליצור פעילות מיוחדת עבור תלמידי כיתות ה’ במסגרתה יהפוך חדר המדעים לחדר בריחה, עם כתבי סתרים וחידות חשיבה. בחדר המדעים בבית הספר הוסתרו כתבי חידה ורמזים שהובילו לגילוי תיבת אוצר. בכדי לפענח את כתבי החידה נדרשו התלמידים לגלות חשיבה יצירתית, לשתף פעולה, לבצע פעולות מתמטיות מורכבות וזאת בכדי למצוא את הצופן הפותח את תיבת האוצר שהוסתרה בחדר ולפצח את התעלומה.

בית ספר "היובל" מקדם את תכנית המצוינות החל מכתה ד’ במשימות מיוחדות בתוכנית " על מה דע". התלמידים נחשפים לניסויים ולמשימות העוסקות בתופעות מדעיות וטכנולוגיות מאתגרות . תכנית זו מופעלת גם בכתות  ה-ו. במסגרת התוכנית משתתפים התלמידים בשיעורי מתמטיקה שבועיים ,העוסקים בפיתוח חשיבה מתמטית, יצירתית ומעשירה . הפעילות מכילה חידות ומשימות לא שגרתיות ,כל זאת בכדי  לקדם מצוינות בקרב הלומדים.

תכנית "מצוינות 2000" היא תכנית העשרה חינוכית ייחודית המופעלת ע"י המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בשיתוף משרד החינוך. התכנית פותחה על יד צוות המרכז הישראלי למצוינות בחינוך על בסיס ניסיון של שנים בהפעלת בית הספר התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים ומגוון רחב של תכניות ייחודיות לתלמידים מצטיינים. "מצוינות 2000" מתמקדת בתחומי דעת מגוונים כולל: מדעים ניסויים, חשיבה מתמטית, חלל, אסטרופיזיקה, טכנולוגיה ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות