חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מויש לוי: יש להבדיל בין בילוי למסחר בשבת

 

תושב העיר למויש לוי: ”אדוני סגן ראש העיר, קראתי על הצבעתך הסלקטיבית ורציתי לדעת , מה בדיוק המצביעים שלך אמורים להבין מזה לקראת הבחירות הקרבות. תודה.לתשובת סגן ראש העיר, כנסו...

 

שלום אדוני סגן ראש העיר:

"קראתי על הצבעתך הסלקטיבית ורציתי לדעת , מה בדיוק המצביעים שלך אמורים להבין מזה לקראת הבחירות הקרבות. תודה:

 

 תשובת סגן ראש העיר מויש לוי:

שלום לך,

ראשית אתחיל בכך, שאני בטוח שהמצביעים שהצביעו עבורי בבחירות האחרונות, וגם אלה שיצביעו בעבורי בבחירות הקרובות, שמחים על כך שאני נאמן לדרך בה אני פועל לאורך כל השנים: דרך  שמקרבת בין אנשים ולא מרחיקה אותם זה מזה, ועל כך שאני רואה את צרכי כלל התושבים בעיר ולא רק קבוצה כזו או אחרת. זו תפיסת עולם שמנסה להגיע למתווה של קירוב והסכמות הדדיות, איתה כולנו יכולים לחיות.

בדיון במועצת העיר הבהרתי כי אני מתנגד בתוקף לחוק המרכולים. אני מסכים עם ראש העיר ועם הביקורת שלו על החוק. מדובר בחוק שאין בו חכמה ואין בו היגיון. זה חוק שמתעלם לגמרי ממה שקורה בכל רשות ורשות ומעביר סמכות לשר הפנים, שהיום הוא ממפלגה אחת ומחר יהיה ממפלגה אחרת. אבל הכי גרוע בחוק הזה, שהוא מנסה לכפות דרך חיים על אנשים בכוח מבלי ליצור איזו שהיא הידברות ולנסות להגיע לאיזה שהם הסכמות.
הצגתי בצורה מאוד ברורה את תפיסת עולמי. כמי שהקדיש הרבה משנותיו לקירוב בין אנשים ואוכלוסיות, דיברתי על הצורך בהגעה להסכמה ציבורית, ובמציאת איזון ופשרה.
דיברתי על כך שהאוכלוסייה הישראלית מאוד מפולגת, בין ימניים לשמאלניים, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים ועוד, ועל כך שחשוב מאוד שנגיע לדרך של חיים בהסכמה, בהם כל צד אכן מתפשר בנושאים מסוימים, כדי שנוכל כולנו לחיות ביחד.
הסברתי בפרוטרוט כיצד לדעתי צריכה להיראות הפשרה, בהתבסס על אמנת גביזון-מדן, שמהווה תוצאה של מהלך משמעותי שנעשה על ידי אנשים חילוניים ודתיים שהציעו פתרון מוסכם לחיים משותפים.
בהצבעה עצמה הצבענו על כל סעיף בנפרד. הצעת ראש העיר בתיקון לחוק לא היתה רחוקה מההסכמה שבאמנת גביזון מדן ומתפיסת עולמי, ולכן הצבעתי בעד כל הסעיפים בחוק למעט סעיף אחד שחורג מהאמנה- פתיחת כל המסחר בשבת.
חשוב לי להדגיש, כי חוק העזר שהובא למועצה קובע סייגים לעסקים שלא יהיו פתוחים בשבת. למשל- מוסכים, משרדים ומפעלים לא יכולים להיפתח בשבת לפי חוק העזר. זה הקו אותו מציעה המועצה. בישיבה הבהרתי כי השאלה היא איפה מותחים את הקו. לטעמי, כאשר מביאים בחשבון את האיזונים שבין חילוניים לדתיים, פתיחת בתי עינוגים ומרכולים בשבת היא נכונה, גם אם בעלי עסק שומרי שבת נפגעים ממנה. מצד שני, פתיחת מסחר בשבת כבר פוגעת בציבור בעלי עסק רחב הרבה יותר. כאן בדיוק עובר לדעתי קו הפשרה עליה גם מדברת אמנת גביזון מדן. מתפיסה זו נובעת הצבעתי"

יש לכם עוד שאלות למויש לוי - סגן ראש העיר? כנסו

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות