חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עזריאלי יקים את המלון הראשון במודיעין

 

הצלחה רבה במכרז להקמת המלון הראשון במודיעין מכבים רעות אשר ייבנה על ידי חברת ”קנית השלום” מבית ”עזריאלי” שזכתה במכרז לאחר שהגישה הצעה של 101.555555 מיליון שקלים.

 

הצלחה רבה במכרז להקמת המלון הראשון במודיעין מכבים רעות אשר ייבנה על ידי חברת "קנית השלום" מבית "עזריאלי" שזכתה במכרז לאחר שהגישה הצעה של 101.555555 מיליון שקלים.

כזכור, בקיץ האחרון פורסם מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד התיירות להקמת מלון בעיר במגרש 21 הנמצא בין קניון עזריאלי לתחנת הרכבת "מודיעין מרכז". גודל המגרש  הוא 5,300 מ"ר כאשר על פי דרישות המכרז הצעת המחיר הנמוכה ביותר שניתן להגיש כדי להתמודד במכרז היתה 20.86 מיליון שקלים, כחמישית מהסכום אותו הציע היזם הזוכה. כאשר הזוכה יוסיף עוד סכום של כ-20.3 מיליון שקלים עבור הוצאות פיתוח. בהקשר זה, יש לציין כי על פי תנאי המכרז הזוכה במכרז יהיה זכאי לקבל ממשרד התיירות מענק של עד 33% מעלות ההקמה של המלון.

על פי תנאי המכרז, המלון יכיל 50 חדרי מלון ועוד 30 יחידות דיור המיועדות למגורים, כאשר ניתן יהיה להסב את יחידות הדיור לחדרי מלון ובכך להגדיל את מספר חדרי המלון. בנוסף, ניתן יהיה להקים במתחם אזור המיועד למשרדים או למסחר.

במשרד התיירות ייחסו את הצלחת המכרז גם בזכות השילוב של זכויות למגורים עם זכויות למלונאות. זאת, כחלק מתכנית המשרד להגדלת היצע חדרי המלון ולהגברת התחרות.

בעירייה הביעו סיפוק רב מתוצאות המכרז של רמ"י כאשר ציינו כי העובדה שההצעה הזוכה היתה גבוהה במאות אחוזים הן ממחיר המינימום והן ממחיר השומא (כ-40 מלש"ח) מעידה על האטרקטיביות העולה של העיר. עוד ציינו בעירייה כי בימים אלה מרכז העסקים החדש של העיר הולך ונבנה ואין ספק כי עם השלמתו יהפוך גם בית המלון לגורם משמעותי בהתפתחות העסקית והמסחרית של העיר.

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות, העיר המתוכננת ביותר בישראל, הממוקמת במרכז הארץ,  הפכה, מיום הקמתה לפני שני עשורים, לעיר גדולה ומובילה ונחשבת למבוקשת לתושבים ולבעלי עסקים. טבעי ומתבקש, שבעיר שמתפתחת בקצב מהיר ושקיימים בה ממצאים ארכיאולוגיים ייחודיים עוד מימי החשמונאים, נפעל להשקיע גם בתחום התיירות. תוצאות המכרז ומספר ההצעות שהוגשו מעידות יותר מכל על האטרקטיביות של העיר והפוטנציאל הרב הגלום בה. אני בטוח כי המלון, אשר ייבנה במרכז העסקים החדש שנבנה בימים אלה, יהווה מוקד משיכה תיירותי לתושבי הארץ ולתיירים מחו"ל".

שר התיירות יריב לוין: ״בניית המלון תאפשר לנצל את המיקום של מודיעין והקרבה של העיר למרכז, לירושלים וגם לנתב״ג, ותתרום להפיכתה של העיר למוקד תיירותי. המהלך הזה הוא תוצאה ישירה של ההחלטה שקיבלנו, לפיה גם מודיעין תהיה חלק ממפת העדיפויות, באופן שמי שמקים בה מלון יכול לקבל מענק של כ-30% לבניה, דבר שללא ספק היווה תמריץ לבניית המלון. אני משוכנע שהמהלך יתרום לכלכלת העיר ולרווחת תושביה".

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל רואה ערך עליון בשיתוף פעולה אסטרטגי עם הרשויות המקומיות. הקמת המלון במודיעין, מעידה על הרצון של רמ"י לסייע לשלטון המקומי לשווק קרקע לרבבות יחידות דיור ובה בעת להקים מנועי צמיחה כלכליים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות