חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פתיחת בתי עסק בשבת בעיר: ההצעה אושרה ברוב קולות

 

ימים מספר אחרי הסערה בוועדת הפנים, סוגית המרכולים  במהדורתה המקומית הגיעה אמש לשולחן מליאת העיריה והתיקון  לחוק העזר שקבע את מסגרת פתיחת העסקים בשבת,  עבר בשלום.  עכשיו מחכים לדרעי. סקר מקומונט שנערך השבוע קבע: כ 75% בעד פתיחת בתי העסק ואילו היתר כ 25% היו נגד

 

אורח שהיה ניקלע אתמול בערב לישיבה השוטפת של עיריית מודיעין בה נדון התיקון לחוק העזר לפתיחת בתי עסק בשבת שבא לבלום את חוק המרכולים של  דרעי, היה משוכנע בוודאי שלפניו מופע פיליבסטר נוסח מקומי.

נכחתי בישיבות מועצה רבות, וברוב המקרים, ההצעות לסדר שכבר בושלו בהנהלה "הסתפקו" באנשי האופוזיציה הקבועים ונסגרו בהכרזה הקבועה: "מי בעד , מי נגד, ההצעה נדחתה. להצעה הבאה.."

אלא שאתמול  בדיון על  הצעתו של ראש העיר לאשר תיקון חוק העזר,. לא זכורה לי ישיבה  מועצה, בה כל חברי מועצת העיר (למעט בן סעדון שנעדר) דיברו וממש לא בקצרה . זה בעד זה בנגד ובעיקר כן או לא אבל...

במועצת העיר הנוכחית, יש  מס’ לא מועט של חברי מועצה דתיים או מסורתיים וחלקם הגדול דוקא חברי קואליציה, וניכר היה שקשה עליהם ההתלבטות כקריעת ים סוף. לא משנה מה יעשו, זה לא יצא טוב. שרון מעוז שטרח והגיע במיוחד, ("החלפתי בגדים ברכב בחניה") הצביע בעד בתי קפה אבל נגד חנויות מסחר, אחרים התפתלו  ודיברו בעד ונגד באותה נשימה, עד שהיה בלתי אפשרי לדעת מה עמדתו (או עמדתה) עד ההצבעה ממש. 

אילן בן סעדון כאמור נעדר ונפטר מצרת ההתלבטות, וחברו גבי אדרי שהחליף אותו, הפליג במובאות מהתנ"ך,  לברוך בוכניק היה קל, הוא נגד גורף, אבי אלבז היה מאושר להיות הפעם בעד ובתום שעתיים ארוכות ארוכות אבל מאלפות ואפילו מעניניות,

אבל גם שעתיים הם רק שעתיים והגיעה עת ההצבעה, סעיף אחרי סעיף ובשריקת הסיום, ראש העיר  לקח אוויר: "זה מאחרי".

אז מה עכשיו... המרוץ של דרעי להביא ולהעביר את חוק המרכולים במהירות, יתפוס עוד יותר תאוצה, לאישור התיקון דרושים 60 יום וגם אז תיחדרש חתימתו של השר . מה יקרה? אופצית הבג"ץ פתאום ניראית ריאלית.

חברי מועצת העיר לא מתפזרים כי עכשיו הגיע תור המכללה ומה עושים במקום אם לא תהיה מכללה. אבל זה כבר לכתבה נפרדת, כי גם שם היה חם ומעניין. 

ובאותו נושא:  סקר מקומונט שנערך השבוע קבע: כ 75% בעד פתיחת בתי העסק ואילו היתר כ 25% היו נגד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות