חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

כל הג’אז הזה במודיעין

 

ההרכב המקומי ג'אז 443 יוצא ביוזמה חדשה: סדרת הופעות בבית הקפה עלמה שבהיכל התרבות במודיעין. רגע לפני הם מתראיינים ומספרים על הדרך להצלחה

 

כבר ראינו אותם מופיעים בעיר: הרכב הג'אז 443, אשר כולל 6 נגנים וזמרת שאוהבים לנגן. בינתיים, הם חיים כל אחד בעיסוקו. בערבים הם מנגנים ג'אז. מעתה ניתן יהיה לפגוש אותם בקפה 'עלמה' שבהיכל התרבות העירוני.

ההרכב המקומי ג'אז 443, מנגן מוסיקת ג'אז, עם השפעות לטיניות, בלוז, פאנק , ואפילו ראפ. כל הנגנים, הם תושבי מודיעין, פרט לשרון שר, הזמרת שעושה את כל הדרך מת"א.

ההרכב הוקם בשנת 2003 בשיטת "חבר מביא חבר" ומרבית חבריו הם נגנים חובבים. שם ההרכב כשם כביש 443 המוביל למודיעין.

אומנם מדובר בהרכב נגנים חובבים, אולם ההתייחסות לנגינה ולחזרות היא מקצועית ורצינית. ההרכב נפגש לפחות פעם בשבוע לנגינה משותפת, ובשנה האחרונה, הם עמוסים בהופעות במודיעין וברחבי הארץ. החל מפסטיבל צלילי סתיו בעיר, מועדון הג'אז שבלול בת"א, תיאטרון הסמטה ביפו, בלה שלומקינס בת"א ובמועדון הג'אז מיילסטון במבצר שוני בבנימינה.

ההרכב כולל את השחקנית והזמרת שרון שר. שהחלה לשיר בגיל 17, הופיעה בלהקה צבאית של חיל האוויר, ובמחזות זמר שונים. שרון: "מוזיקה היא אצלי עיסוק עיקרי. להופיע עם הרכב נגנים רחב כמו ג'אז 443 מהווה מבחינתי הגשמת חלום".

שרון סידי. מוסיקאי, מנהל מחשוב בחברת נדל"ן גדולה. מנגן מגיל 6. בוגר ביה"ס ע"ש תלמה ילין וממייסדי מגמת הג'אז בבית הספר. מייסדיו של הרכב הג'אז הראשון של צה"ל. סידי: "בזכות ההרכב חזרתי לבמה לאחר נתק ממושך".

ניר דבידוב. יועץ מיחשוב בבנק לאומי. דוידוב: "בגיל 24 החליטה אשתי כי הנאתי ממוסיקה צריכה לשנות כיוון, ויום אחד היא הופיעה עם חצוצרה. יותר מזה לא הייתי צריך. ומאז אני לא מפסיק לנגן".

רפי צפרוני. מהנדס כימיה, בעל חברה לחומרי גלם לתרופות. "ההרכב הוא עבורי שמורת טבע והפך למשפחה שנייה".

אילן בריידמן. מוסיקאי, מנהל להקות זמר במודיעין ובעליו של אולפן הקלטות. בריידמן: "הופעתי בלהקה צבאית (יחד עם יצפאן), ומאז אני מופיע עם טובי האמנים בארץ. עבורי ההרכב הוא הזדמנות לנגן ג'אז שחסר לי בעבודה היום יומית".

ד"ר דני יניב. רופא משפחה, מנהל את בית הרופאים במודיעין. "אני מנגן גיטרה מילדות אבל הגיוס לצה"ל בתקופת מלחמת של"ג קטע את הקריירה. חזרתי לנגן בגיל 37 והחלטתי שבס יהיה הכלי שלי."

"מאז שהצטרפתי להרכב השתנו חיי מהקצה לקצה. נסעתי לארה"ב ללמוד אצל ויק ווטון ומאז אני משקיע את הנשמה להבין את החיים בחלק הנמוך של סולם המוסיקה ".

יואל בריידמן. אדריכל עצמאי. "אני מתופף מאז שאחי אילן, הגדול ממני, הוציא את הסירים והמחבתות של אמא וביחד נגנו ותופפנו".

ומה על הנשמה? האוירה? "חלמנו להקים מועדון ג'אז במודיעין, כזה שבו צלילי הג'אז מתערבבים עם שקשוק הצלחות, והשירה הצרודה עם מלמול הקהל. חלמנו להקים מועדון ג'אז כמו אלה שיש בכל עיר גדולה בעולם. מין קטע כזה של לוקאל פטריוטיות. מועדון ג'אז שהקהל נסחף יחד איתנו ועם המוסיקה שחודרת לנשמה עד עמוק עמוק לתןך הלילה.

בסדרת הופעות בשיתוף פעולה של היכל בתרבות עם קפה עלמה, ישלב ההרכב רפרטואר ג'אז קלאסי עם עיבודים מיוחדים ונגיעות פאנק.

במהלך הסדרה יתארחו נגנים מובילים והראשון שביניהם הוא רמי שולר, נגן ויברפון מקצועי שניגן בניו יורק עם מוסיקאים גדולי עולם. בהמשך מתכנן ההרכב לארח נגנים מקומיים ומקווה לתת במה למוסיקאים צעירים תלמידי מגמת המוסיקה ומורי הנגינה בעיר.

המופע הראשון בסדרה יתקיים ביום חמישי ה-5.6. נגנים מהקהל המבקשים להצטרף למופע מתבקשים להגיע עם כלי הנגינה שלהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות