חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

 

שר האוצר, משה כחלון ביקר  במקלט ויצו לנשים מוכות: ”הגברים המכים הם אלו שצריכים להיות במקלטים ולא הנשים. צריך להכביד את הענישה כלפי הנוקטים באלימות. בשנים הקרובות נשקיע תקציבים כדי לאפשר לנשים לבנות חיים עצמיים”

 

שר האוצר, משה כחלון, ביקר הערב (ד’) במקלט ויצו לנשים מוכות ליצון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים אשר יחול ביום שבת ה-25.11. השר כחלון, שמע מהנשים השוהות במקלט ומנשות המקצוע של ויצו על החיים בצל האלימות ועל הצרכים שיש לנשים וילדיהן כדי להשתקם ולצאת ממעגל האלימות. ויצו מפעילה מערך טיפול וסיוע לנשים נפגעות אלימות וילדיהן ולגברים המבקשים עזרה ליציאה ממעגל האלימות הכולל: 3 מרכזים למניעה ולטיפול באלימות במשפחה, 2 מקלטים לנשים מוכות, 30 לשכות משפטיות ברחבי הארץ, קבוצות טיפול בגברים וקו סיוע יחיד בארץ לגברים במעגל האלימות.

 מנהלת המקלט, רינה לנגה לאון אשר הציגה לשר את העבודה הנעשית בקרב המשפחות, אמרה: "הילדים שמגיעים לכאן באים עם סימנים טראומטיים. עצם העובדה שהם היו חשופים לאלימות זו פגיעה חמורה אפילו יותר מאשר לחוות אלימות, בגלל החוסר אונים בלראות אדם אהוב נפגע. בתקופה שהם כאן אנחנו נותנים יותר מרק טיפול. אנחנו מפעילים שיקום תעסוקתי, אבחון לכל אישה ומסגרות שמתאימות לכל אחת באופן פרטני על מנת שיוכלו לצאת מכאן עם אופק תעסוקתי, אחרת, כשאין יוצאות מפה, העתיד לא מסביר פנים."

ד’ אישה השוהה במקלט, סיפרה לשר על הקשיים שהיא חווה: "הרבה שנים סבלתי מכל סוגי האלימות. תמיד חשבתי שאני לא מתנהגת בסדר, שאני לא יודעת איך להתנהל. ספגתי וספגתי עד שלא יכולתי יותר. בהתחלה חשבתי שכל אישה נשואה חיה כמוני, לא ידעתי שאני חווה אלימות. רק ניסיתי להקטין את עצמי ולהיות בשקט. ואז ראיתי שגם הבת שלי מתחילה לגדול זה משפיע עליה. בסוף הייתה אלימות פיזית מאוד קשה ובעקבות זאת יצאתי למקלט. הילדה סיפרה שהיא לא נרדמה וראתה את אבא ג=E5רר את אמא מהחדר. כשהגעתי לכאן קיבלתי הרבה חום, אהבה וטיפול. אני עוד לא נמצאת בפסגה אך לאט לאט אני עולה. אני רוצה להודות למדינת ישראל שהיא מאפשרת למקום הזה להתקיים"

שר האוצר, משה כחלון אמר לנשים: "הגברים צריכים להיות במקלט ולא הנשים. לא ייתכן שאתן חיות בפחד ומי שמכה הוא זה שמסתובב בחוץ חופשי. האלימות הזו היא מגיפה של החברה וצריך לעשות הכול כדי למגר אותה ולהכביד את היד כמה שרק אפשר מול הגברים האלה. זה התפקיד שלנו ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעזרת עמותת כמו ויצו,  וללוות כמה שרק ניתן. עם כניסתי למשרד האוצר העברתי 10 מלש"ח לטובת הקמת דירות מעבר ושיקום לנשים היוצאות ממקלטים, וגם בתקופה הקרובה נמשיך ללוות אתכן בעזרת תקציבים כדי שתוכלו לבנות חיים עצמאיים ונטולי פחד"

יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת סיכמה את הביקור ואמרה: "אנחנו קוראות לך להוביל אתנו את המאבק באלימות במשפחה ולתקצב את התוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים שכבר אושרה בממשלה ביולי האחרון. התוכנית מתייחסת גם לטיפול, גם למניעה וגם לאכיפה. מדובר ב-50 מלש"ח לשנה, במשך חמש שנים שיכולים להציל  משפחות שלמות הנמצאות במעגל האלימות"  

תמונות לשימוש חופשי, קרדיט צילום: רענן כהן

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות