חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדור של איציק הליצן

 

דברים מהלב : שלום ילדים לפני שבוע יצא לי להיות במופע מאוד מיוחד ומרגש לזכרו של אחד האמנים החשובים ביותר בזמר הישראלי עוזי חיטמן ז”ל. שנולד ב 9 ביוני 1952  זמר, מלחין ופזמונאי ישראלי, מהיוצרים הבולטים בזמר העברי.

 

דברים מהלב : שלום ילדים לפני שבוע יצא לי להיות במופע מאוד מיוחד ומרגש לזכרו של אחד האמנים החשובים ביותר בזמר הישראלי עוזי חיטמן ז"ל. שנולד ב 9 ביוני 1952  זמר, מלחין ופזמונאי ישראלי, מהיוצרים הבולטים בזמר העברי. כתב בסגנונות מגוונים, משירי ילדים ועד שירים חסידיים ונפטר ב 17/10/2004. בערב מיוחד שציין 13 שנים למותו השתתפו  אמנים רבים. וביצעו חלק משיריו הרבים. עוזי חיטמן ליווה בשיריו ובקולו המיוחד את נוף הארץ, את חלומות הילדות, הוא הכניס הרבה אהבה לשיריו, הוא ידע לחנך לערכים של סובלנות אהבה ושלום, דבר שחסר היום כל כך בשירים שיוצאים היום.

עוזי היה מהיוצרים הפוריים ביותר בישראל ובמאגר הנתונים של אקו"ם רשומים על שמו 658 יצירות שכתב והלחין. את יצירתו ייחדה שליטה רחבה במגוון ז’אנרים, הוא הלחין וכתב שירים לילדים, שירים ים תיכוניים ואף תרגם שירים מיוונית. השתתף בתוכניות טלוויזיה רבות כמו "הופה הי" שילדי גדלו על התוכנית הזו .בערב המיוחד שהתקיים ממש לפני שבוע ישבנו באולם שכולם הורידו דמעות של געגוע לאיש מאוד מיוחד שכולם אהבנו. את זכרו אנחנו נשמור עם השירים שהוא השאיר לנו , ואני אמשיך להשמיע את שיריו בתוכנית הרדיו שלי לילדים בייביסיטר "ברדיו 103fm  מדי שבת בבוקר בשידור חי.. וגם בהופעות השונות שלי ברחבי הארץ .אני מציע לכם הילדים שפחות מכירים את עוזי חיטמן להיכנס ליוטיוב ולראות ולשמוע את שיריו כך גם אתם תוכלו לדעת ולהכיר את אחד היוצרים הגדולים של הארץ הזו.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי יהונתן ואני בן 11 .אני גר בשוהם. לפני שבועיים חגגתי יום הולדת וקיבלתי מתנה מההורים שלי מתנה אופניים חשמליים . אני מאוד שמחתי על המתנה שכל כך רציתי. חבר שלי לקח את האופניים לסיבוב והתנגש במכונית שחנתה בחנייה של הבניין שלנו. השכן בעל הרכב מאוד כעס וביקש מההורים שלי לתקן את הנזק. אני חושב שהחבר שגרם לנזק צריך לשלם את מחיר התיקון. בינתיים לקחו לי את האופניים . ואני עצבני ולא יודע מה לעשות .אולי יש לך רעיון מה איך אני יכול לשכנע את ההורים שלי שיחזירו לי את האופניים. תענה לי דחוף בבקשה.

תשובה : ליהונתן החמוד שלום .אני בהחלט מבין את הבלבול שיש לך מהמקרה הזה ,והכעס שלך כלפי החבר שלך. קודם אני מסכים עם ההורים שלך שהעונש צריך להתבצע. וזה עניין של זמן עד שתקבל את האופניים בחזרה. כשיירגעו הרוחות. לגבי החבר שלך אני מסכים אתך שהוא צריך לשלם את הנזק שהוא עשה .וזה לא משנה מי אשם. אם הוא חבר אמיתי הוא צריך לקחת אחריות על מה שהוא עשה. ואני מציע לך לדבר אתו על כך. ותלמד מהמקרה הזה שהאחריות חלה עלייך כמי שהאופניים שייכים לו. בהצלחה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על אריאל נקש בת ה11 מרמת גן , שהשכן שלהם התאשפז בבית חולים אחרי תאונה .ולשכן יש כלב שאריאל משחקת איתו תמיד. היא לקחה על עצמה לטפל ולשמור על הכלב עד שהשכן יחזור הביתה. אבא של אריאל סיפר לי שהיא עושה את זה בהמון אהבה ואחריות שהיא לקחה על עצמה והם כהורים מאוד גאים על כך . האבא עוד סיפר לי שהם קוראים ביחד את המדור והוא חיכה להזדמנות שגם הם יהיו פעם במדור שלנו.

ההמלצה השבועית :

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש שעה טובה- ספר לילדים להורים עסוקים ולהוריהם

מאת: דורון ארז   איורים: אלישבע געש.  המחבר של הספר מודאג מתקופתנו, שבה הורים נדרשים להתמודדות כלכלית לא פשוטה, לשעות עבודה מרובות של שני בני הזוג  וזמינות בטלפון הנייד. הראש של ההורים נתקע לפעמים בתוך הטלפון ומנתק אותם מהאהובים עליהם ביותר. איך יקבלו הילדים את תשומת הלב לה הם זקוקים?  הוא העלה רעיון חדשני, שבו המסר להורה שלא נפרד מהנייד יעבור דרך סיפור אותו הוא מספר לילד.  בספרו :"שעה טובה" ילדה קטנה משתפת את כולנו בחוויית הבדידות שלה כאשר אבא עסוק בטלפון הנייד.  יום אחד הטלפון של אבא מתקלקל והיא חווה קשר ישיר איתו, ללא הפרעות. כשטלפון מתוקן, הילדה משתפת את אבא שלה בתסכול שלה והם מגיעים להסכם "שעה טובה", זמן איכות ללא הטלפון הנייד. הספר מציג כמו במראה את החוויות שילדים חווים בתקופה שלנו במערכת היחסים עם ההורים. ובסופו רעיון פשוט ליישום ולמציאת שביל הזהב בין עבודה וחיי משפחה .מומלץ בחום.. איציק הליצן

 

הבדיחה השבועית :

למה טיפשה יושבת במושב האחרון באוטובוס?

כדי שלא ידברו עליה מאחורי הגב…

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות