חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחליפים את התאורה בעיר

 

כ-140 עמודי תאורה ישנים וכ-370 פנסי לד יוחלפו במכבים-רעות במסגרת עבודות השדרוג ושיפור התשתיות בעיר

 

בשבועות האחרונים החלה העירייה בתהליך להחלפת עמודי תאורה ישנים בעמודי תאורת לדים חדשים בצירים הראשיים של מכבים ורעות. עבודות אלה, שנעשו במסגרת העבודות הרב שנתיות לשדרוג ושיפור התשתיות במכבים רעות, בוצעו על ידי אגף התשתיות של העירייה בהובלת ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק מכבים רעות, שלמה פסי ובשיתוף עם מינהלת הרובע בראשות כפיר כהן.

במהלך התקופה האחרונה בחנו עובדי התשתיות את מערך תאורת הרחוב ברובע ואיתרו עמודי תאורה שהתבלו או שאינם פועליות כיאות והתקינו במקומם עמודי תאורת לדים. מלבד היותה "ירוקה" וחסכונית יותר בחשמל, תאורה זו הינה עוצמתית ומפיצה אור חזק יותר, דבר שיגביר את בטיחות הנוסעים והולכי הרגל העוברים בכבישים אלה וכן היא בעלת "חיי מדף" ארוכים יותר. כמו כן עמודי תאורה אלה נחשבים לעמודים שאינם "מזהמי אור", תאורת הלד מופנית לכיוון הקרקע ואינה מופצת, כלפי מעלה ובכך הדבר מונע פגיעה באורך חייהם של העופות הנודדים שתאורת הרחובות לעיתים מסיטה אותם ממסלולם.

בעירייה ציינו כי זו הפעם הראשונה שהותקנה תאורת לד במכבים רעות, כאשר ההחלטה לעבור לתאורה מסוג זה נעשה בעקבות פיילוט שנערך בשכונות החדשות של העיר ולאחריהן נקבע כי עמודי התאורה החדשים יהיו מסוג זה בשל איכותם הגבוהה. עד כה הוחלפו עשרות עמודי תאורה ברחבי הרובע, כאשר בסך הכל יוחלפו במכבים רעות בשלב הנוכחי כ-140 עמודי תאורה וכ-370 פנסי לד, כאשר בימים הקרובים יותקנו עמודי תאורה חדשים גם בנקודות ואתרים ברחבי מכבים רעות, בהם אין תאורה מספקת ובהם במספר אשכולות במכבים ובשבילי ההליכה השונים ברובע.

שלמה פסי, מ"מ ראש העיר: במהלך החודשים האחרונים התחלנו בביצוע תכנית נוספת לחידוש תשתיות התאורה בעיר, בתקציב של כ-2 מיליון שקלים. אנחנו נוסיף לפעול לשיפור התשתיות במכבים רעות כאשר על ה=F4רק, מלבד התאורה גם המשך שדרוג תשתיות המים , ריבוד כבישים , החלפת מערכות ההשקייה , חידוש יסודי של מתחם ומבנה תנועת הנוער מכבי צעיר , מבנה תנועת שבט אופק ברעות , שיפוצים בבית ספר עמית , השקעות בבית ספר מור , פארקי משחקים ברובע, דוגמת הפארקים פינת יקותיאלי , המדורגים ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות