חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפים לתכנון תאורה לחדר העבודה

 

פינת העבודה שלנו היא אחת הפינות החשובות ביותר, בעיקר משום שאנחנו מבלים בה שעות רבות מדי יום. תכנון הפינה הזו חייב להתבצע בקפידה רבה, ומתוך התחשבות בכמה נושאים מרכזיים. בראש הרשימה הזו נמצאת התאורה הנכונה, זו שתאפשר לנו לעבוד בצורה נעימה, ליהנות מתאורה מדויקת ובאותה הזדמנות גם להשפיע על עיצוב החלל כולו. 

 

פינת העבודה שלנו היא אחת הפינות החשובות ביותר, בעיקר משום שאנחנו מבלים בה שעות רבות מדי יום. תכנון הפינה הזו חייב להתבצע בקפידה רבה, ומתוך התחשבות בכמה נושאים מרכזיים. בראש הרשימה הזו נמצאת התאורה הנכונה, זו שתאפשר לנו לעבוד בצורה נעימה, ליהנות מתאורה מדויקת ובאותה הזדמנות גם להשפיע על עיצוב החלל כולו. אין זה משנה אם אתם מתכננים פינה קטנה בסלון או במרפסת, או אם אתם מעצבים חדר עבודה נפרד, התאורה היא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר, והטיפים שלפניכם יעזרו לכם לתכנן אותה נכון.

 הסוד הוא בעוצמה הנכונה

מאוד קל לנו לבחור תאורה עוצמתית וחזקה, ולעיתים רבות נדמה לנו שזה גם מה שאנחנו צריכים. ישנם גם לא מעט חדרים בבית ובמשרד שבהם נברשות גדולות וחזקות ישתלבו במדויק. עם זאת, היכולת שלנו לעבוד תחת תאורה חזקה כל כך היא דווקא נמוכה יותר. יתרה מכך, נורות רגילות וחזקות מפיצות לא רק כמויות אדירות של אור אלא גם חום לא מבוטל. כך אנחנו "זוכים" לאמץ את העיניים ולעייף אותן היטב, וגם לעבוד בחדר מחומם ולא מאוד נעים. פתרון טוב יותר הוא לבחור תאורה רכה, בעוצמה נמוכה יתר ואף עם התקנת עמעם לשליטה בעוצמה. נורות לד גם הן חלופה מצוינת.

 מיקום התאורה

גם לאחר שבחרנו גופי תאורה מומלץ לתכנן את מיקומם המדויק. זאת משום שבמקרים רבים המיקום ישפיע על הנוחות. למשל, אם אתם מתכוונים לתלות את המנורה מעל למסך המחשב כדאי שתקחו בחשבון שהאור עשוי להשתקף מבעד למסך, מה שיפריע למהלך העבודה התקין שלכם. אם כן, או שתציבו מנורות תקרה רחוק יותר ממסך המחשב, או שתתקינו מנורות שניתן לשנות את הזווית שלה ולהתאים אותה על פי הצרכים שלכם.

 עיצוב מדויק ולא מוגזם

הנושא השלישי והאחרון שאליו רצוי להתייחס הוא, כמובן, נושא העיצוב. כשאנחנו מעצבים את חדר העבודה שלנו אנחנו לרוב משלבים בין מראה נקי, ללא הסחות דעת מיותרות או צבעים חזקים מדי, לבין אסתטיקה ויוקרה. לכך יש משמעות רבה בעיקר אם אנחנו מארחים לקוחות מפעם לפעם. אלא שבמקרים רבים אנחנו עשויים גם להיסחף יתר על המידה. כדי להימנע מכך הקפידו לבחור גופי תאורה שישתלבו עם מראה החדר כולו, אבל ללא הגזמה. נברשות ענק יכולות להתאים לסלון היוקרתי או ללובי (אם אתם עובדים במשרד גדול) אבל לחדר העבודה קצת פחות. עיצוב גרנדיוזי מיותר כמעט בכל תרחיש אפשרי. עיצוב נקי ופשוט יותר גם לא יגנוב את הפוקוס משאר הפריטים בחדר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות