חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מדריך לתביעה נגד משרד הביטחון

 

מדי שנה מוגשות אלפי תביעות מסוגים שונים כנגד משרד הביטחון. חלק מהתביעות מוגשות על ידי אנשים שיש להם ידע וניסיון בתחום, חלק גדול מהתביעות מוגשות על ידי חיילים צעירים מסיבות שונות, בין אם זה מסיבות רפואיות, או אחרות.

 

מדי שנה מוגשות אלפי תביעות מסוגים שונים כנגד משרד הביטחון. חלק מהתביעות מוגשות על ידי אנשים שיש להם ידע וניסיון בתחום, חלק גדול מהתביעות מוגשות על ידי חיילים צעירים מסיבות שונות, בין אם זה מסיבות רפואיות, או אחרות. יש לציין שחלק לא מבוטל של התביעות מוגש על ידי אזרחים עובדי צה"ל, בנושאים שקשורים לדיני עבודה, שכר, פנסיה וכדומה.

הגשת תביעה כנגד משרד הביטחון איננה דומה לתביעה כנגד גופים ממשלתיים וציבוריים אחרים, מעצם זה שמדובר במעסיק של הצבא ועל כך יש הגדרות ברורות כיצד ניתן להגיש תביעה, מתי והיכן. מאחר ומרבית התביעות קשורות לחיילים אשר נפצעו או חלו במהלך השירות הצבאי, אנחנו נתייחס לסוג תביעה זה.

תחילה נציין, שכיום אפשר למצוא מדריכים על תביעות נגד משרד הביטחון – מידע פסיקה ועצות, בשורה ארוכה של אתרי אינטרנט, הן כאלה שעוסקים באופן רחב במשפט הישראלי והן כאלה שעוסקים באופן ספציפי בתביעות נגד משרד הביטחון ובכל מה שקשור לנושא.

מן הסתם, כאשר אנחנו קוראים מדריכים ומאמרים על תביעות נגד משרד הביטחון – מידע, פסיקה ועצות, יש לבחון מי כתב אותם, מתי ואיזה ניסיון יש לו בתחום, על מנת שלא יתברר שמדובר במדריך שאיננו יכול לעזור לנו.

כיצד מגישים תביעה

בשלב הראשון, התביעה צריכה להיות מופנית לקצין התגמולים, לצורך כך יש למלא טופס תביעה להכרה בנכות, טופס זה נמצא באתר האינטרנט של אגף השיקום במשרד הביטחון. ניתן להגיש אותו עד שלוש שנים מיום השחרור. צריך לומר, שקצין התגמולים זכאי להאריך את משך הזמן להגשת התביעה, במידה ויש צורך להגיש מה שמכונה "חבלה רשומה" קרי ראיות, עדויות, ומסמכים שקשורים למחלה או לפציעה.

מכאן אנחנו יכולים להבין, בשביל להגיש תביעה, עלינו לאסוף את כל המידע במקרה, בין אם זה לגבי מועד הפגיעה, מתי חלה החמרה, דעת מומחים ועוד. יש לציין, לא מספיק להוכיח שהמקרה אירע בזמן השירות, אלא יש להוכיח שתנאי השירות גרמו למקרה. אחרת יהיה אפשר לטעון שאין קשר בין השירות למחלה או לפציעה.

המסמכים הנ"ל אמורים לעזור לשתי המטרות העיקריות של תביעה זו, ראשית, לקבל פיצוי כספי או גמלה חודשית ותנאים סוציאליים בגין הפגיעה, שנית, לקבל טיפול רפואי ללא תשלום.

נקודה חשובה שצריך לזכור היא, הרבה פעמים, כמו בתביעות על אובדן כושר עבודה באזרחות, הרי שקיים קשר סיבתי בין אירועים מסוימים למחלה או לפציעה, אף על פי שלא מדובר בקשר הדוק או ברור. על כן, תובע מקצועי יוכיח שאכן תנאי השירות הם אלו שהשפיעו על מצבו של הלקוח שלו, גם אם מדובר במחלה או פגיעה, אשר התפרצה כעבור זמן מה ולא במהלך השירות עצמו.

במידה ומשרד הביטחון ישתכנע בנושא, הרי שהוא יפנה את התובע לוועדה רפואית שם הוא ירואיין וכן ייבחן מצבו, על מנת לקבוע אחוזי נכות ומה גודל הפיצוי שהוא יקבל בעקבות הפגיעה איתה הוא מתמודד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות