חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אושרה תוכנית מתחם וורבורג בקריית יובל

 

בשורה לקרית יובל ולרמת אשכול: הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את תכנית ראש העיר ניר ברקת להקמת מבני ציבור ותרבות לציבור הציוני במתחם וורבורג שתחזק את קרית יובל, וקרית חינוך לכל המגזרים ברמת אשכול

 

במסגרת התכנית בקרית יובל יוקמו מעונות סטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים, מרכז תרבות, קפיטריה ובית קפה קהילתי וגינה קהילתית שישרתו את הקהילה הציונית בשכונה.

בנוסף החליט ראש העיר להקים בית ספר ממ"ד חדש בקרית יובל ולהרחיב את בי"ס הממלכתי ניסויי ארגנטינה בשכונה שהפך לעוגן חינוכי ותרבותי למגזר הציוני בשכונה. 

כמו כן אישרה הועדה המחוזית גם את תכנית קריית החינוך ברמת אשכול. במסגרת התכנית תוקם קריית חינוך שתיתן מענה למגזר החרדי והמגזר הציוני. במתחם יוקם מתחם חינוך למגזר החרדי, מתחם חינוכי למגזר הציוני שיכלול מוסד חינוכי ומכללה אקדמית.  כמו כן ישופץ מגרש הכדורגל הסמוך לרווחת תושבי השכונה. 

העברת תכנית וורבורג ותכנית רמת אשכול בוועדה המחוזית הינה חלק ממתווה הסדרה פורץ דרך שמוביל ראש העיר ניר ברקת בחודשים האחרונים  בשיתוף עם המינהלים הקהילתיים ונציגי המגזרים שמסדיר את השמירה על צביון השכונות ומקטין את החיכוכים בין המגזרים ובד בבד מאפשר מתן מענים אופטימליים לצרכים החינוכיים והקהילתיים של האוכלוסיות השונות. 

המתווה מתאפשר לצאת למימוש כעת, בשל פעולות העיריה לצמצום אלפי כיתות לימוד וצמצום פערים פיזיים אשר מגדילים את העוגה ומאפשרים הקטנת חיכוכים, וכן בזכות קיומה של מנהיגות ציבורית בשני המגזרים אשר בהנהגת ראש העיר ובשיתוף פעולה עמו השכילו להבין שרק בדרך של הידברות והכרה הדדית בצרכים וגמישות בפתרונות ניתן לנהל בהצלחה את החיים בירושלים.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי: "אישור מבני הציבור והתרבות לציבור הציוני במתחם ורבורג וקרית החינוך לכל המגזרים ברמת אשכול הן בשורות גדולה שיחזקו את השכונות. אנחנו נמצאים בסיומו של תהליך היסטורי. לראשונה גיבשנו מתווה הסדרה פורץ דרך בין המגזרים בעיר המסדיר את השמירה על צביון השכונות תוך מענה אופטימלי לצרכי המגזרים השונים. זהו מתווה שנותן תקווה לכל המגזרים להמשיך ולצמוח שלא אחד על חשבון השני. במקום שיח של מלחמה על שארית הבשר של כולם אנחנו עוברים לשיח של הבאת שלום אמיתי שיאפשר לכולם לצמוח, זה מה שרוב הציבור רוצה, לא לתת לקיצונים מאף צד להוביל אותנו. אני מודע לכך שבכל צד תמיד יהיו קיצונים שלא יקבלו שום מתווה ולא משנה מה יעדיפו תמיד מלחמה, אבל זה הדבר הנכון והטוב לירושלים".

 במסגרת המתווה הוחלט כי לא ייבנו בתי ספר ומוסדות חרדים (למעט גני ילדים) בשכונות חילוניות, והמענה יינתן בשכונות סמוכות ובקווי התפר בין השכונות כדי לא לפגוע במרקמי השכונות, כאשר המענה לבתי הספר למיעוט החרדי בקרית יובל יינתן בבית וגן ובתפר בין השכונות, המענה למיעוט החרדי בגבעה צרפתית יינתן ברמות אשכול והמענה למיעוט החרדי בפסגת זאב יינתן  בנווה יעקב. 

העירייה החלה בהקמת אלפי כיתות לימוד למגזרים בשכונות במטרה לתת מענה לצרכים השונים שלא אחד על חשבון השני ולאפשר לכל תלמיד כיתת לימוד תקנית ואיכותית כמו בכל מקום בארץ.

המתווה שגיבש ברקת יקטין משמעותית את החיכוכים בשכונות בין המגזרים, ויאפשר לתת מענה אופטימלי לצרכים של כלל המגזרים כל אחד בשכונתו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות