חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

חוקרים באחוה - הזווית המודיעינית

 

במכללה האקדמית ”אחוה” נערך כנס הצגת עבודות הגמר לתואר שני, במסגרתו הוצגו עשרת מחקרים מקוריים של סטודנטים ממסלולים שונים. בלט מחקרה של צהלה ארגמן, תושבת מודיעין וסטודנטית לתואר שני במינהל מערכות חינוך, אשר חקרה קהילה של מורים לפיסיקה בישראל

 

השבוע (שני) נערך כנס במכללה האקדמית "אחוה", בו הציגו סטודנטים לתואר שני ממסלולי מינהל מערכות חינוך, תרבות עם ישראל והוראתה, חינוך מיוחד וחינוך מתמטי לבית הספר היסודי, את עבודות הגמר עליהן שקדו זה מכבר.  

צהלה ארגמן, בת 45 ממודיעין, היא מורה בחינוך היסודי בביה"ס במודיעין וסטודנטית לתואר שני במינהל מערכות חינוך, אשר חקרה קהילה של מורים לפיסיקה במרכז הארץ והציגה במסגרת הכנס את מחקרה: "בישראל מעט מאוד מורים לפיסיקה ולא מעט מהם חשים מבודדים. המחקר שלי עוסק במורים מובילים, שעורכים השתלמויות למורים נוספים מאותו התחום למטרת הפריה הדדית, שמירת הידע בארגון והעברתו הלאה, בין היתר כדי לקדם מורים שיעזרו למורים אחרים דרך פיתוח מקצועי בקהילה מקצועית לומדת. זוהי דרך חדשה לפיתוח מקצועי", סיפרה ארגמן.

 "צפיתי מהצד במפגשים, בהם מורים יושבים יחד ומסייעים האחד לשני, סוקרים מה עוד אפשר לשפר וללמוד וכן כיצד מוצאים למשל דרכי הערכה חלופיות, כמו יציאה מהמבחנים הסטנדרטיים, שכולנו מכירים לדרכים חדשות ויצירתיות. בדקתי את התרומה למורים המשתתפים במפגשים וגם למורות המובילות את המפגשים, ומצאתי שהם תורמים בהחלט האחד לשני. זוהי תרומה חשובה מאוד לפיתוח המקצוע של המורים בישראל וגם תרומה לתחום של הוראה הפיזיקה בארץ", הוסיפה ארגמן.

בנוסף, בין התוכניות השונות בכנס הוצגה עבודת הגמר של הסטודנטית עמית הראש אודות תפיסת מנהלות הגן את תהליך קבלת ההחלטות שלהן. בתכנית לתרבות עם ישראל והוראתה, הציגה עמית אסרף את מחקרה על נשות הקהילה האפגנית לאחר עלייתן לארץ ישראל.

בתכנית לחינוך מיוחד הוצג מחקרה של עדי בן חמו על התערבות חינוכית לשיפור הבנת סיטואציות חברתיות לתלמידים לקויי ראייה במסגרות החינוך הרגילות ובמסלול לחינוך המתמטי לביה"ס היסודי, הוצג מחקרן של צביה דהאן ואלה אלאלוף אודות הידע המתמטי של המורה כפי שהוא בא לידי ביטוי במערכי שיעור בקרב מורים בביה"ס.

 פרופ’ אורית אבידב-אונגר, ראש בית הספר לתארים מתקדמים במכללה: "שילוב כנס עבודת הגמר בתכנית הלימודים מניב תובנות רבות, שאינן נלמדות במסגרת תוכנית הלימודים השגרתית. הפוסטרים שהוצגו מציגים מגוון רעיונות, עמדות ואתגרים עמם מתמודדות מערכות חינוכיות בארץ ובעולם. השנה זו גם הפעם הראשונה בה מספר סטודנטים בתכנית במינהל מערכות חינוך כותבים עבודת תזה ומציגים במסגרת זו את הפוסטרים שלהם, וזו בהחלט נקודת ציון משמעותית לסטודנטים ולמכללה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות