חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

אירועים אלטרנטיביים ליום השואה בעיר

 

ריצה והליכה למרחק של שישה קילומטרים לזכר ששת המיליונים וערב עיון ולימוד של פורום ראש חודש במפלגת העבודה היו חלק מהאירועים האלטרנטיביים לשואה שנערכו במודיעין   

 

לרגל יום השואה נערכו במודיעין מספר אירועים אלטרנטיביים ביום ראשון בערב, לצד האירועים הרשמיים שנערכו על ידי העירייה ובבתי הספר ברחבי העיר. ברחבת הכניסה לקניון עזריאלי מודיעין התקיים אירוע בשם "רצים וזוכרים – 6 ק"מ לזכר שישה מיליון" על ידי קבוצת הריצה  RUN4FUN בניהולו של אבי סוויסה ממודיעין, המתקיים זו השנה השנייה. באירוע השתתפו כ-50 איש, שכל אחד מהם הלך או רץ בקצב האישי שלו שישה קילומטרים – לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו בשואה. בתחילת האירוע התקיים טקס מכובד לזכר הנספים בשואה.

במקביל, התקיים אירוע נוסף – ערב עיון ולימוד – באולם באחד הבניינים במגדלי דימרי במודיעין על ידי פורום ראש חודש במפלגת העבודה. את האירוע, שנערך בסימן זיכרון השואה, אירחה הפעילה החברתית איילת מור. הערב נפתח באמירת "אל מלא רחמים" ו"קדיש" לזכר הנספים מפי מנהל הפורום מאיר רביב. לאחר מכן הושמעו עדויות אישיות מזיכרון השואה של דליה היבנר, ודברים מרגשים מפי אביבה אברהם. חנה פרץ הקריאה שיר מרגש על אביה ז?ל שהיה ניצול שואה. המשורר והסופר המקומי יהורם גלילי הקריא שיר שכתב לזכר סבו פנחס חדד ז"ל, שהיה ניצול שואה, וסיפר את סיפור ההישרדות המרתק של סבו במחנה עבודה של הנאצים  בטוניס.

בהמשך הערב נשאו דברים ח?כ פרופ יוסי יונה, שדיבר על בחירות מוסריות בלתי אפשריות במצבי קיצון כמו בסרט הקולנוע "בחירתה של סופי", ומזכ"ל המפלגה עו?ד ערן חרמוני דיבר על לקחי השואה. לאחר מכן נערך דיון מרתק בפרשת השבוע "תזריע מצורע" ובהשקפה ההלכתית על הקמת המדינה בבחינת ?צמיחת גאולתנו". פרופ’ שמעון שטרית הציג מאמר מרתק שכתב ויצא לאור בספר לכבוד השופט צבי טל, ולאחר מכן נשאו דברים פעילים נוספים ממפלגת העבודה ובהם גיל ביילין ושלום קוטלר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות