חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”טבע השבת” בבקעת הנזירים

 

באחד מימי שישי האחרונים התכנסו עשרות מתושבי העיר בבקעת הנזירים, שממוקמת בחלקה הצפון מערבי של העיר, לקבל את השבת בצורה שונה ומיוחדת. את אירוע זה, שעסק בנושא מים, יזמה קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם היחידה הסביבתית שבאגף שפ”ע.

 

באחד מימי שישי האחרונים התכנסו עשרות מתושבי העיר בבקעת הנזירים, שממוקמת בחלקה הצפון מערבי של העיר, לקבל את השבת בצורה שונה ומיוחדת. את אירוע זה, שעסק בנושא מים, יזמה קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם היחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע.

המשתתפים באירוע, הורים וילדים, נחשפו לשפע היצורים שחיים בבריכת החורף הנמצאת במקום, ביר א-שאמי, בהדרכתו של אלון זיו, רכז בריכות

החורף של החברה להגנת הטבע. עוד למדו המשתתפים כיצד יתכן שיצורי המים שורדים את הקיץ היבש, וחוזרים ומופיעים בבריכה בכל שנה מחדש, איך בריכת חורף מפחיתה היווצרות יתושים ואיך שומרים על בריכת חורף טבעית ובריאה.

באותו היום נהנו המטיילים גם מסיפור מחזור המים בטבע, וזאת תוך כדי שבישלו תה צמחים מהביל. הם למדו כיצד נוצרים עננים ומה גורם להם להוריד את הגשם דווקא במקומות מסוימים. לקראת שבת הכינו המבלים חלות בתיבול שמן זית וצמחיית המקום, ואחד המשתתפים החל באופן ספונטני ללוות בגיטרה שירה בציבור.

אירוע זה הוא חלק מתוכנית "טבע השבת" של החברה להגנת הטבע ומיזם "שבת אנפלאגד". תכנית זו מבקשת לחשוף בדרך נוספת וחדשנית את הזיקה שקיימת בין ציון השבת, כזכר למעשה בראשית, לבין מעשה הבריאה, המתאר את משאבי הטבע ביקום. באמצעות פעילות חווייתית ומלמדת, המדגישה את תשומת הלב לפלאי הבריאה לפי ימים, מקבל המשתתף תוכן ערכי נוסף, המחבר בין ערך השבת לערכי שמירת הטבע שנברא, ושאנו צריכים לשמר.

מודיעין מכבים רעות נבחרה להיות אחת מחמש הערים בישראל שבהן מועברת התוכנית, כאשר בחודשים הקרובים, אחת לחודש, תתקיים פעילות שונה שתעסוק סביב יום בריאה אחר.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל-בחרי, שנכחה באירוע גם כן, סיפרה כי: "בעיר כמו שלנו, המבוססת על משפחות עם ילדים שיוצאות לטייל הרבה, יש חשיבות להנגיש את אתרי הטבע הסובבים את העיר ולאפשר לתושבים לטייל קרוב לבית. אירועים אלו מאפשרים ללמוד על החי והצומח שבאזורנו ולקרב את הקהילה בעיר לאתרי הטבע. אני רוצה להודות לכל קהילת מודיעין בחברה להגנת הטבע, בראשה עומדת אביטל יוגב, וליחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע על שיתוף הפעולה. נמשיך לפעול ביחד לטובת הנאת התושבים של עירנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות