חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לסובלים מחרדה דנטלית

 

חרדה דנטלית הידועה גם בשם דנטופוביה היא תופעה רווחת, כאשר אחד מכל חמישה אנשים סובל מהתופעה ברמה זו או אחרת. בגלל החרדה מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים, רבים באוכלוסייה נמנעים מטיפולים בזמן ופונים למרפאה רק כאשר הכאב בלתי נסבל.

 

חרדה דנטלית הידועה גם בשם דנטופוביה היא תופעה רווחת, כאשר אחד מכל חמישה אנשים סובל מהתופעה ברמה זו או אחרת. בגלל החרדה מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים, רבים באוכלוסייה נמנעים מטיפולים בזמן ופונים למרפאה רק כאשר הכאב בלתי נסבל. לכן, כדאי לדעת כי רופאי השיניים מציעים לסובלים מדנטופוביה לעבור טיפול שיניים בהרדמה כללית. תחת הרדמה מלאה יכול הרופא לבצע את כל הטיפולים הנדרשים וזאת ללא סבל מצד המטופל או התנגדות לטיפול.

למי מתאים טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

רבים מהילדים והמבוגרים סובלים מדרגה זו או אחרת של חרדה דנטלית. כדי להקל עליהם ועל מנת לסייע להם לשמור על חלל הפה והיגיינת השיניים, מציעים הרופאים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה וכללית. יש מקרים בהם רופא השיניים ימליץ להורי הילד לעבור טיפול שיניים בהרדמה כללית בגלל שהילד אינו משתף פעולה ומסרב לפתוח את פיו.

במקרים מסוימים הרופא ימליץ על טיפולי שיניים בהרדמה כללית לילדים בעלי מוגבלויות ולילדים הסובלים מהפרעות התנהגותיות שונות. הטיפול בהרדמה כללית ומלאה מתאים גם למבוגרים הסובלים מחרדה דנטלית ולכל מי שמעוניין לעבור בפעם אחת טיפול מקיף במקום להגיע למרפאה לסדרת טיפולים ארוכה.

ישנם מקרים נוספים בהם רופא השיניים ימליץ על הרדמה מלאה וכללית, כמו לדוגמה מטופלים הסובלים מאלרגיה לחומרי הרדמה מקומית וכן למטופלים הסובלים מבעיות כמו מחלת נפילה או מבעיות רפואית אחרות שמחייבות אותם לעבור טיפול מרוכז.

הרדמה מלאה על ידי רופא מרדים מוסמך

הרדמה כללית ומלאה מחייבת ציוד רפואי מתקדם, כאשר רק מרפאות שיניים בעלות אישורים ורישיון ממשרד הבריאות רשאיות להציע ללקוחות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. את ההרדמה מבצעים באמצעות עירוי המוחדר לווריד, העירוי כולל חומרי הרדמה במינון הנקבע על ידי המרדים המוסמך.

לאחר ההרדמה מבצע רופא השיניים את הטיפול הנדרש וזאת ללא כל התנגדות מצד המטופל. חשוב להדגיש כי המטופל אינו מרגיש כל כאב במהלך הטיפול. לאחר סיום טיפול השיניים, המטופל מועבר לחדר התאוששות ונמצא תחת השגחה עד ליקיצה מוחלטת וקבלת החלטה לשחררו לביתו.

איזה טיפולים ניתן לבצע בהרדמה מלאה?

למעשה, ניתן לבצע את כל טיפולי השיניים הנדרשים למטופל בהרדמה מלאה וכללית, בין השאר השתלות שיניים, הרמת סינוס, השתלת עצם, סתימות בשיניים, טיפולי שורש, הלבנת שיניים, ניקוי אבנית ועוד.

לפני הטיפול בהרדמה כללית ומלאה, רופא השיניים מכין תכנית מדויקת ומקיפה של כל הטיפולים הנדרשים ולאחר סדרת בדיקות מקיפות הכוללת צילומי רנטגן, בדיקה קלינית, בדיקת דם ועוד, המרדים קובע את מינון חומרי ההרדמה והצוות המטפל קובע את תכנית העבודה.

ביום הטיפול יש להגיע בזמן. לאחר ההרדמה הכללית, מכניסים את המטופל לחדר הטיפולים והצוות מבצע את כל הטיפולים הנדרשים, ללא כל כאב למטופל ובלי התנגדויות העשויות להקשות על הצוות לבצע את מלאכתו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות