חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

איזה ביטוח מכסה ביטוח דירה צד שלישי / ראיון פורום

 

בראון פורום, סוכן הביטוח אורי זוהר נשאל במגוון נושאים כמו: ביטוח דירה צד שלישי,  ביטוח דירה שכורה, ביטוח נסיעות וביטוח רעידות אדמה. יש לכם שאלות לאורי זוהר? כאן המקום כנסו...

 

בראיון פורום, אורי זוהר נשאל והשיב במגוון נושאים. יש לכם שאלות לאורי? כאן המקום כנסו...

 

ביטוח דירה צד שלישי

השואל: רפאל

איזה סוג ביטוח מכסה תאונות של צד שלישי - עוזרת, חברים?

תשובת אורי זוהר

שלום רפאל,

בביטוח דירה כל מי שקונה פרק תכולה. מקבל בחינם באופן אוטומטי כיסוי לפרק צד שלישי אשר מכסה נזקים לחברים אורחים ונזק לרכוש לצד שלישי שכן וכד’. לגבי עוזרת או מטפלת גנן וכד’. כל מי שאתה מעסיק שכיר במסגרת הבית מכוסים במסגרת ביטוח חבות מעבידים אשר גם הוא ניתן חינם בפוליסה. אך יש  לשלם ביטוח לאומי לעובדים תנאי לכיסוי הביטוחי, מאחר וחברת הביטוח משלמת לנפגע רק מעל הסכום שביטוחו לאומי אמור לשלם.

 

אצל מי כדאי לבטח

השואל: זיגי

שלום לך. מתקשרים אלי לאחרונה כל מיני אנשים שמציעים לי להעביר אליהם את ביטוח הדירה הממושכנת שלנו. שאלתי, האם המרווחים בביטוח הדירה הם שכאלה ששווה להחליף חברות, כי כולם נראים לי אותו דבר. מה דעתך?

תשובת אורי זוהר

שלום זיגי,

בעיקרון ביטוחי מבנה הדירה בישראל  נמכרים תחת פוליסה תקנית ואחידה שנמכרת בארץ.

אם ההפרש בתשלום לא גדול אין סיבה לעבור, אלא לבקש הנחה נוספת. יש לשים לב שסכום הביטוח מספק דהיינו לפחות 7000 ש"ח למר’ בניה ועל זה יש להוסיף תוספות מבנה כגון מטבח, חדר ארונות, מיזוג מרכזי וכד’. לא תמיד הבנקים דורשים סכום ביטוח מספק לכן מומלץ לך לבדוק ואם יש צורך להגדיל את סכום הביטוח למבנה לפי המפורט. ולציין בפוליסה כולל תוספות מבנה.

 

האם חובה עלי לבטח את הדירה השכורה

השואל: יוניק

אני גר בדירה שכורה ושנה רביעית,  לפני חידוש החוזה האחרון, שאל אותי בעל הדירה מדוע איני מבטח אותה. השבתי שאבדוק מה אומר החוק. מה עלי לעשות? תודה

תשובת אורי זוהר

שלום יוניק,

בחוזה כתוב שאתה צריך להחזיר את הדירה במצב בה קיבלת אותה. משמעות הסעיף שאם נגרם נזק למבנה מאש כתוצאה מפעילות שלך בדירה, אתה תצטרך לתקן על חשבונך. הפתרון הוא לבטח את מבנה הדירה בפני שריפה, כולל ביטוח צד שלישי למקרה והאש תעבור לשכן. ניתן לנסות להגיע להבנה עם בעל הדירה שישתתף אתך בעלויות ולצרף את שמו לבעל הפוליסה. אני מבין שתכולת הדירה שייכת לך ולשיקולך אם לבטח או לא. בכל מקרה כדאי לבטח לפחות נגד אש ללא פריצה עלויות נמוכות יחסית.

 

מה עדיף בביטוח נסיעות?

השואל: בעז הרפז

האם כדאי לנצל את ביטוח הנסיעות של כרטיסי האשראי?

תשובת אורי זוהר

שלום בעז הרפז,

אם אתה בריא ניתן לנצל את הביטוח שמציעים ולבדוק מחיר  לשדרוג בהתאם ליעד הנסיעה. במקביל לבדוק באמצעות סוכן ביטוח מה המחיר ולזכות בפוליסה עם שרות אישי והפרש לא גדול במחיר. במידה ואינך בריא יש לבצע פוליסה כולל החמרה במצב רפואי קיים באמצעות סוכן ביטוח.

 

ביטוח רעידות אדמה

השואל: יוסי

האם ניתן לבטח דירה בתמ"א 38 נגד רעידות אדמה?

תשובת אורי זוהר

שלום יוסי,

ניתן להשאיר את ביטוח הדירה הקיים אצל המבטח הנוכחי ובכפוף לאישורו בפוליסת מבנה לדירה תקנית כמוכן ללא כיסוי כלשהו לנזקים כלשהם מפאת וכתוצאה מהעבודות המבוצעות באתר.

הפתרון הנכון יותר הוא כי קבלן המבצע את עבודות התמה באתר יערוך פוליסה עבודות קבלניות לפי שווי הפרויקט במלואו ויצרף לסכום זה את סכום ביטוח המבנה הכולל של כל הדירות והרכוש המשותף בסכום אחד כמבנה קיים עליו מתבצעות העבודות תחת פרק רכוש בביטוח הקבלנים ושם יכלול בין היתר גם נזק לרעידת אדמה למבנה ולדירות הקיימות וכמובן גם לעבודות שנעשו עד לרגע האירוע.

 

יש לכם שאלות לאורי זוהר? כאן המקום כנסו...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות