חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

כך תשמרו על הבטיחות שלכם – גם על האופניים החשמליים

 

אופניים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה נחשק ומבוקש מאוד, בעיקר משום שמדובר באמצעי תחבורה שעלותו נמוכה אבל גם משום שהוא חוסך לנהגים את חיפושי החניה ואת הפקקים בדרך למשרד.

 

אופניים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה נחשק ומבוקש מאוד, בעיקר משום שמדובר באמצעי תחבורה שעלותו נמוכה אבל גם משום שהוא חוסך לנהגים את חיפושי החניה ואת הפקקים בדרך למשרד. אלא שלצד היתרונות הרבים שלו אין ספק שמדובר בכלי תחבורה שעשוי להשאיר את הרוכבים עליו חשופים בפני סכנות שונות בדרך, מה שהוביל לקביעת תקנות ברורות ביחס לאופניים מהסוג הזה, וגם לשורה של המלצות שיעזרו לכם לשמור על בטחונכם האישי בדרכים.

 

התקנות שנקבעו

בשנת 2014 נקבעו מספר תקנות עיקריות להסדרת הרכיבה על אופניים חשמליים, וללא ספק אחת התקנות החשובות היא זו אשר מגבילה את הרכיבה על האופניים מגיל 16 בלבד. בנוסף לכך, הרכיבה מותרת אך ורק על שבילי אופניים וכבישים – ולא על המדרכה – וכן נדרש להצטייד באופניים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירותם הוגבלה ל-25 קמ"ש בלבד. התקנות קובעות כללים נספים, לרבות סימון ברור ורשמי כי מדובר באופניים עם מנוע עזר, וכן הוספת אביזרי בטיחות, לרבות צופר, פנסים קדמיים ואחוריים, ומחזירי אור.

 

אמצעי מיגון לאופניים

כדי להבטיח את שלומכם במהלך הרכיבה על האופניים החשמליים ישנם כמה אמצעי מיגון שחשוב להצטייד בהם, לא רק משום שהתקנות מחייבות – אלא בעיקר כדי להימנע מפגיעות שונות. למשל, חבישת קסדה היא בגדר חובה עד גיל 18, כאשר מגיל 18 ומעלה נדרשת קסדה בכבישים בין-עירוניים וברכיבה ספורטיבית (בכל דרך). מצד שני, גם אם החוק מתיר לכם לרכב בעיר ללא קסדה מעל גיל 18 מומלץ שתקפידו לחבוש אותה משום שהיא תמנע פגיעות ראש בזמן הנפילה. התקנת אביזרי הבטיחות הנלווים גם היא משמעותית, וכן ההקפדה על תקינות האופניים. מגני ברכיים וידיים גם הם יעזרו לכם מאוד, וכדאי לזכור שגם הרוכבים המיומנים ביותר עשויים למעוד בדרך כשהם נתקלים באבנים או במכשולים אחרים לאורך המסלול.

 

מתדרכים את הילדים

רגע לפני שהילדים (המתבגרים) יוצאים גם הם אל הכביש הקפידו לתדרך אותם ולהדגיש בפניהם את חשיבות השמירה על כללי הבטיחות. למשל, רוכבים צעירים רבים עשויים לשלב ברכיבה גם שיחה בטלפון או הקשבה למוזיקה, שתי פעולות שמסיחות את הדעת ופוגעות ביכולת של הרוכב להיות קשוב לנעשה סביבו. התייחסות לנושאים אלה והדגשת הסכנות המשמעותיות הנלוות אליהם ללא ספק יעזרו לכם לעורר מודעות אצל הילדים, ולמנוע תאונות. גם לימוד כללי התנועה, הדגשת החשיבות של ציות לתמרורים ולרמזורים, ומתן כלים להתמודדות עם התנועה בצמתים ובדרכים סואנות יותר, כל אלה קריטיים לשלומם – ולשקט הנפשי שלכם.

 

מידע נוסף בכתובת www.matzman-merutz.co.il

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות