חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הכנסת תאשר את תקציב המדינה / איציק הליצן

 

דברים מהלב :  שלום ילדים בתקופה הזו של חודש דצמבר הכנסת צריכה לאשר את תקציב המדינה לשנה הבאה. תקציב המדינה קובע את הסכומים שיוקצבו למשרדי הממשלה לשנת פעילות, בכל אחד מסעיפי ההוצאה של כל משר

 

דברים מהלב :  שלום ילדים בתקופה הזו של חודש דצמבר הכנסת צריכה לאשר את תקציב המדינה לשנה הבאה. תקציב המדינה קובע את הסכומים שיוקצבו למשרדי הממשלה לשנת פעילות, בכל אחד מסעיפי ההוצאה של כל משרד.

תקציב המדינה הוא הביטוי המובהק ביותר של מדיניות הממשלה, משום שהוא קובע את הסכומים שיוקצבו לכל אחת ממטרותיה של הממשלה. מקור עיקרי למימון תקציב המדינה הוא הכנסות המדינה ממסים, ולעתים מוטל מלווה חובה למימון הוצאות חריגות. בישראל קובע תקציב המדינה את הסכומים שיוקצבו למשרדי ממשלת ישראל לשנת פעילות, בכל אחד מסעיפי ההוצאה של כל משרד. בדרך כלל מאושר התקציב בסוף חודש דצמבר, סמוך לתחילתה של השנה שבה הוא עוסק, אישור התקציב מלווה במאבק עז, שבו מנסה כל אחת ממפלגות הקואליציה להשיג תקציב גדול ככל האפשר למשרדיה ולגופים הנתמכים על-ידם.

להצבעה על התקציב נודעת חשיבות רבה, והאופוזיציה עושה ככל יכולתה כדי להכשילה.(ויקיפדיה). אז תקציב יהיה בקרוב, אבל עדיין ישנם במדינה הרבה ילדים עניים, ומשפחות קשות יום שצריכות לדאוג לילדים שלהם לאוכל, בגדים, ובית שיהיה לילדים היכן לישון. כמובן שיש עוד הרבה מה לשנות במדינה שלנו כדי שנוכל לחיות בשקט ולגדול באווירה שאין בה פיגועים ומלחמות וטילים . אני מספר לכם על "תקציב המדינה" ומנסה לקשר אותו לחופשת חנוכה שממש בפתח. החג הזה עולה הרבה כסף להורים שלכם ואני בטוח שהם צריכים לקבל החלטות מה לעשות אתכם כל כך הרבה ימים בבית בחופשת החג. כשיש הרבה הצגות ילדים גדולות ומפוארות ופסטיגלים למיניהם...

אני בטוח שאם הייתה אפשרות להורים שלכם הם היו לוקחים אתכם לכל ההצגות והמופעים שיש. ויש הרבה כאלה. אני מבקש מכם להתחשב ולעזור להורים בבחירת מופע אחד ולא לבכות ולהתעצבן אם אומרים לכם שאין כסף לעוד מופעים. תאמינו לי שיש ילדים רבים שאני מכיר שלא חושבים ואולי רק חולמים ללכת לאחד המופעים האלה. ועל העלויות מסביב נדבר בשבוע הבא .. שבוע טוב.

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי ליאור ואני בן 12 ולקראת חנוכה אני רוצה לארגן את הכיתה שלי להכין סופגניות ולביבות ומתנות ולהגיע לבית חולים לשמח ילדים חולים . אני יודע שאתה מתנדב בבית חולים שניידר ואני רוצה לשאול אם אפשר להצטרף אליך יחד עם החברים שלי ולשמח את הילדים החולים בחנוכה. תענה לי דחוף בבקשה שיהיה לנו זמן להתארגן.

תשובה : לליאור החמוד זה תמיד מרגש אותי לשמוע על ילדים שרוצים להתנדב ולשמח ילדים חולים. לגבי השאלה שלך לצערי התשובה תהייה שלילית כי בית החולים לא מאפשר להכניס סופגניות ולביבות לבית החולים כי הילדים שמאושפזים שם חולים ולא כולם יכולים או מסוגלים לאכול את זה . וגם השמן הרב שיש בזה לא בריא ובמיוחד לילדים חולים . אני מציע לך ללכת לשמח קשישים במועדון שנמצא בקרבת מגורך. ואני חושב שזה לא פחות חשוב. כי לבית החולים מגיעים הרבה ארגונים וחברות וקבוצות ספורט ואת הקשישים שוכחים....

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על נטלי אהרוני בת 10 שמצאה בזמן טיול עם אימא בקניון שקית קטנה שהיו בה תכשיטים שנפלו לאישה מהתיק. ופתאום הם ראו אישה מבוגרת שמחפשת על הרצפה וליד פחי הזבל דברים. ונטלי אמרה לאימא שאולי האישה הזו מחפשת את מה שהיא מצאה. וכשנגשו אליה ושאלו אותה מה היא מחפשת היא אמרה שאיבדה את התכשיטים שלה . ואימא שאלה אותה כמה שאלות והחזירה לה את שקית התכשיטים שנטלי מצאה . כל הכבוד על המעשה הטוב.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר הילדים "אולימפיאדה בג’ונגל" מאת רמי ארז בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור בחרוזים לילדים ולילדים בנפשם. לאחרונה התקיימה  אולימפיאדת ריו 2016 והחיות שמעו על קיומה וגם הן רוצות ("אנחנו ספורטאים טובים פי כמה"). מגיע הקוף דורון, יוזם המשחקים, ומביא "שלושה נשרים חכמים שמבינים בתכנונים". הנשרים קובעים חוקים וכללים למשחקים: "אף אחד לא טורף, מי שטורף לא מצטרף", "יהיה שוויון בין המינים, יתחרו בנות נגד בנים", "כולם משתתפים, אף אחד לא מחרים". החיות בג’ונגל מתנדבות לעזור: הנמלים מקימות את האצטדיון, הפינגווינים יהיו סדרנים, הקופים יארחו, האריות ישגיחו ("יהיה כאן סדר בזמן המשחקים. יודעים שאיתנו לא מתעסקים") ועוד ועוד. כריש, לוויתן, אולי פינגווינים – מי מהם אלוף השחיינים? ספידי, במבי או גיל הנמר – מי מהם המהיר ביותר? אולימפיאדה בג’ונגל הנה זה קורה  - אף אחד לא טורף, כל אחד מתחרה. אלה רצים, אלה קופצים ואלה זורקים, כולם מתאמצים: תנין וגם היפו, נמלה וגם פיל. נקרא ונראה כיצד זה התחיל. מומלץ בחום..

הבדיחה השבועית :

איש אחד שואל את אשתו: "למה את עושה קציצות בגודל שונה?"

עונה לו האישה: "הרי אתה ביקשת לגוון באוכל, לא?".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות