חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פסטיבל הקרקס של מודיעין חוגג 5 שנים

 

פסטיבל הקרקס הבינלאומי מודיעין מכבים רעות, אירוע הקרקס הבינלאומי הגדול בישראל, חוזר העירה עם מופעי קרקס חדשים מהארץ ומחו”ל. הפסטיבל יתקיים, כמו בכל שנה, בחול המועד סוכות, 20-18 באוקטובר במתחם פארק הדגים בכל ערב בין השעות 18:00 ל-22:00.

 

 זו הפעם החמישית שהפסטיבל נערך במודיעין מכבים רעות. הפסטיבל, שזכה להצלחה מיומו הראשון, עבר השנה שדרוג כשהוחלט לערוך את כל מופעי הקרקס בשעות הערב ובחינם, כאשר המופעים מתאימים לכל הגילאים ומבטיחים חוויה תרבותית ייחודית.

פסטיבל הקרקס הינו אירוע הקרקס הגדול בישראל, והוא מהווה אירוע רב-משמעות עבור קהילת אמני הקרקס בישראל מהיותו הבמה הגדולה, והיחידה, בארץ למופעי קרקס איכותי ומקצועי, על כל סוגיו, כמו גם מקור משיכה לאמני קרקס מרחבי העולם.

תכנית הפסטיבל השנה מפתיעה ומרגשת כאחד וכוללת את מיטב הרפרטואר של מופעי הקרקס שהובאו במיוחד מחו"ל ויוצגו לראשונה בישראל לצד מופעים ישראליים, כאשר השנה תתקיים לראשונה בפסטיבל התחרות הראשונה בישראל של אומני קרקס, תחרות ה"נאמבר". התחרות תציג קטעי קרקס מיוחדים של יוצרים ואמנים שנבחרו בקפידה, כאשר שופטים מקצועיים יבחרו את הנאמבר הזוכה.

המופע המרכזי של הפסטיבל יהיה מופע MUARE EXPERIENCE בהופעה ראשונה מסוגה בארץ.  VOALLA PROJECT – קבוצה בת 22 משתתפים, תופיע במופע ראווה קרקסי המתקיים כולו בגובה של כ-30 מטרים מעל הקרקע. הלהקה תופיע מלווה בהרכב רוק ספרדי המנגן את מוסיקת המופע כולו.

מופע ייחודי נוסף יהיה המופע "המנצח מקזבלנקה" שיהיה קונצרט תיאטרון, מחול וקרקס לירי בהשתתפות התזמורת האנדלוסית ירושלים ואמני קרקס. המופע המקורי, שנכתב במיוחד עבור הפסטיבל, יספר את סיפורו של איש זקן, מנצח גדול של תזמורת אנדלוסית, שהרקידה אנשים בכל העולם גם כששמח וגם כשעצוב. סיפור על תשוקה גדולה למוזיקה ואהבה רומנטית שהתפספסה. קונצרט תיאטרלי המשלב יצירות קלאסיות אנדלוסיות לצד מופעי קרקס של אמני קרקס שימחיזו את היצירות למופעי קרקס מרהיבים.

מופע ייחודי נוסף שיוצג בבכורה בפסטיבל הוא המופע "ריקוד על קיר", בביצוע קרקס Y: הפקה מיוחדת לפסטיבל של שלושה אקרובטים במופע ורטיקלי המשלב תנועה, ריקוד ומעוף וירטואוזי על גבי הקיר הקורא תיגר על כוח המשיכה. קסמו של המופע טמון בהפתעה של הקהל המביט במופע המתנהל על במה רגילה כביכול, אלא שהבמה אנכית לקרקע וממוקמת בשחקים.

בפסטיבל יהיו עוד מופעים רבים ומפתיעים ובהם מופעים מספרד, שוויץ וכמובן חוגי האקרובטיקה המקומיים בהם ה"סנוניות" של רותי ואופיר זוהר וקבוצת האקרובטיקה של ענבל מאיו שיראו שגם לכוחותינו בפה בעיר יש מה להציג.

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "פסטיבל הקרקס הבינלאומי הפך בארבע שנותיו הראשונות לאחד מאירועי חג הסוכות המרכזיים בישראל ועכשיו הוא חוזר בפעם החמישית למודיעין מכבים רעות. הפסטיבל הוא הזדמנות נהדרת לחוויה משפחתית משותפת, בה כולם יכולים ליהנות מתוכן מעניין, חדשני ומרגש, הופעות ייחודיות ודברים שטרם נראו בישראל. השנה יוצגו בפסטיבל מופעים מקוריים, כדי שגם השנה יוכלו המשתתפים ליהנות ממופעים שמתאימים לכל אחד."

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות, אלעד שמעונוביץ: "חג הקרקס חוזר למודיעין מכבים רעות בסוכות וחוגג שנה חמישית - שזו כבר מסורת. הבאנו השנה לא מעט אמנים חדשים וכיוונים שונים של קרקס על מנת לחדש ולשדרג את ההיצע האומנותי של הפסטיבל, בעיקר בתחום האומנים מחו״ל שמביאים איתם הופעות מרהיבות שישדרגו את הפסטיבל עם הפתעות וחוויה בלתי רגילה בעיר שלנו." 

מייסד ומפיק הפסטיבל, ג’קי בכר: "שנה חמישית של פסטיבל הקרקס במודיעין מכבים רעות היא שנה מהותית ושנה של התפתחות. אנחנו מרגישים צורך לחולל התרגשות חדשה, להביא ולייצר ניסיונות חדשים וחדשניים בפסטיבל, לטובת האומנות ולטובת הקהל הרב. נראה כאילו זו הולכת להיות שנה מרגשת במיוחד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות