חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: חוקת תשע”ו

 

אני מוכרח - למען ההגינות-לציין שאינני מעריציו העיוורים  של ראש הממשלה  לא בעבר ולא בהווה ובכל זאת אני מנסה,אם אפשר להשוותו סליחה לדמותו ולבעיותיו של משה  בפרשה.

 

השבוע ציינו ארבעים שנה למבצע אנטבה. משלחת מכובדת של אישים וחיילים מצטרפים לטקס.  בו עולה שוב דמותו של גיבור המבצע יוני נתניהו ז"ל. ראשי מדינות  מקבלים את ראש ממשלת ישראל של היהודים בפסוקים מ התנ"ך. אבל שוב עולות פרשיות על חקירות וחשדות בנושאים שונים נגד  נתניהו. וכבר עסוקים בתקשורת אם יש לרוה"מ ממלא מקום. ומדוע עד כה אין מ"מ קבוע.

אני מוכרח - למען ההגינות-לציין שאינני מעריציו העיוורים  של ראש הממשלה  לא בעבר ולא בהווה ובכל זאת אני מנסה,אם אפשר להשוותו (סליחה) לדמותו ולבעיותיו של משה  בפרשה.

מגוון של נושאים ואירועים מצפים לנו בקריאת פרשת חוקת. דומה כי המצב  הפנימי המתואר בשנה הארבעים לצאת בני ישראל ממצרים  , היחסים בין העם  להנהגה, מתערבבים עם הבעיות החיצוניות של כמעט כניסה לארץ המובטחת. המחסור במים והניסיון לספק להם ולצאנם מים מן הסלע גורם לכעס רב של משה. האמונה במשה מתערערת מצד אחד ,בו בעת העם כואב את פטירתם של  אחותו מרים  ואהרן אחי.  בו זמנית מתנהל משא ומתן עם מלך אדום ואחר כך גם  עם מלך מואב  לאפשר להם מעבר דרך ארצם אבל משה נתקל בסירוב  ואפילו איומים.

בני ישראל מתמרמרים ושוב מוחים נגד המצב הקשה דבר המביא לתגובה. בהמשך, את  מכת הנחשים הפוגעת בהם ורק הצבת נחש נחושת על  נס  גורמת לעם להרים ראשם כלפי מעלה לשעבד עצמם ולחזור להאמין בקב"ה. מינויו של אלעזר בנו של אהרן לכהן גדול לא גורם למחלוקת או משבר קואליציוני. ובשעת מבחן   כאשר מלך האמורי מתקיף אותם, יודעים  בני ישראל להתאחד ולשלב ידיים ומנצחים את סיחון מלך האמורי וכובשים  בהמשך גם את ממלכת עוג מלך הבשן  וכך הם מגיעים ליעד של נהר הירדן. לקראת הכניסה לארץ.

אם נפתח עיתון השבוע נוכל למצוא בקלות כותרות המרמזות על בעיות דומות בחברה שלנו. מצד אחד. מחלוקות פוליטיות כמעט בכל נושא ומצד שני איומים בלתי פוסקים מכל הכיוונים אבל כמו לפני  ארבעים שנה יודעים אנו  כי בשעת סכנה נוכל להתאחד ולהתגבר על האויבים מבחוץ.

חודש טוב ושבת שלום

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות