חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תחבורה ציבורית בשבת: דברי ביבס הוצאו מהקשרם

 

השבוע פורסם בתקשורת שראש העיר חיים ביבס אמר לכאורה כי ”במודיעין לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת אם המדינה לא תחייב אותנו לעשות זאת”. בדיקת ”עיתונט” מגלה: להד”ם 

 

אתר האינטרנט של רדיו "קול חי" דווח אתמול לקוראיו על ראיון ששודר עם ראש עיריית מודיעין חיים ביבס בו לכאורה אמר ביבס כי הוא יפעיל תחבורה ציבורית בעיר בשבתות רק אם הממשלה תאלץ אותו לעשות כן.

חלק מהציבור החילוני בעיר, הנאבק מזה שנים שתהייה תחבורה כזו בשבת בעיר, הסיק מהדברים שביבס מתנגד לחלוטין להפעיל תחבורה ציבורית בשבת במודיעין מסיבות דתיות או פוליטיות. ברשתות החברתיות בעיר הושמעו דברי ביקורת על ההתנגדות, כביכול, של ביבס. בין היתר נאמר: "עכשיו כולם יודעים למי נתונה נאמנותו של ראש העיר הזגזגן שלנו", או "מאכזב מאוד. החזקתי ממנו כל השנים אבל זה השתנה בן רגע", וגם: "פוליטיקאי שאומר לכל אחד מה שהוא רוצה לשמוע. אני כבר לא מאמינה".

אולם בדיקת "עיתונט" מעלה שהדברים כפי שפורסמו באתר רדיו "קול חי" פשוט מטעים. ראש העיר לא הביע בראיון התנגדות עקרונית לקיום תחבורה ציבורית בשבת בעיר, אלא הביע התנגדות למימון תחבורה כזו מקופתה של עיריית מודיעין, וטען כי אם וכאשר תופעל תחבורה כזו היא חייבת להיות על חשבון המדינה ולא הרשות.

וכך התנהלה השיחה: המראיין שאל את ביבס: כראש עיר חשובה בישראל, עיר חילונית בעיקרה, כשאנחנו מדברים על חילולי השבת, בעיר כמו שלך אנשים חפצים בתחבורה ציבורית בשבת, ובכל זאת יש יום כזה שנקרא שבת, הכרסום בנושא יכול להפוך את השבת ליום חול. איך אתה רואה את הדברים?

ביבס: "כעיר פלורליסטית שמכבדת את כולם אני דוגל בפתגם חיה ותן לחיות. איש באמונתו יחיה. כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה. בעיר מודיעין כשעשינו בדיקה בזמנו לגבי השאלה האם לקיים תחבורה ציבורית בשבת, היו גם חילונים שאמרו זו שבת תנו לנו מנוחה והיו דתיים שאמרו אם נוסעים על הצירים הראשיים זה לא מעניין אותנו. לכן הדעות כאן משתנות לאו דווקא בהתאם לכיפה שיש לך על הראש. עסקים כמו מסעדות ובתי קפה שרוצים לפתוח בשבת פתוחים לא רק בעיר מודיעין. הרוב בוחרים לא לפתוח מהסיבות שלהם אבל אף אחד לא כופה שום דבר. לגבי הפעלת תחבורה בשבת, עם כל הכבוד זה לא תפקידי. התחבורה מאז ומתמיד היתה תחת מדינת ישראל. אני מציע לתת למדינה להשלים את המלאכה בנושא. תחבורה זה עניין שהמדינה צריכה לממן אותו, לבדוק ולהחליט היכן כן להפעיל והיכן לא. לא הייתי רוצה שמישהו יכפה עליך תחבורה בשבת או להיפך. כן לערב את הרשויות בתהליכים אבל המימון צריך להיות מימון של המדינה ובשיתוף פעולה מלא".  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות