חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התנדבות בשכר

 

איזה נבחר ציבור חשוד בכך שהוא לא טרח לעשות את שליחותו ההתנדבותית ומה יש לו להגיד על כך? איך מבוזבזים 6 מיליון שקלים ללא צורך? למה לא חושבים במושגים של עלות-תועלת? כל השאלות וכל התשובות

 

"שנתיים וחצי ישב מויש לוי באופוזיציה ולא עשה דבר. עכשיו לקראת כניסתו לתפקיד סגן בשכר הוא מפשיל שרוולים כדי להתחיל בעבודה במלוא המרץ. מה זה אומר שאם לא משלמים אז לא מפשילים שרוולים"?

את הדברים כותב לא אחר מחבר מועצת העיר הנמרץ ברוך בוחניק אשר תוהה מעל דף הפייסבוק שלו כיצד יתכן שתפקיד של חבר מועצה אשר במהותו אמור להיות התנדבותי יהפוך לרלבנטי ומניב רק בכפוף לקבלת שכר. בוחניק עצמו מכהן בהצלחה במועצה זו הקדנציה השנייה בהתנדבות מלאה.   

כפי שפרסמנו כאן לראשונה לפני כחודש, חבר מועצת העיר מויש לוי יחליף באמצע מאי את מיכאל חרל"פ בתפקיד סגן ראש העיר בשכר. במחצית הקדנציה הראשונה העומדת להסתיים בקרוב כיהן לוי ללא שכר וללא תפקיד רשמי ואכן לא השאיר את חותמו על עבודת המועצה. לרבים נדמה היה שהוא נמצא במצב של סטנד-ביי לקראת כניסה לתפקיד הסגן בשכר. למען ההגינות יצוין כי בדיונים בנושאי תקציב היה לוי אחד היחידים ששאל בישיבות המועצה שאלות הבהרה רציניות וניכר היה שהכין שיעורי בית.

מעבר לשאלתו העקרונית של בוחניק, חילופי הסגנים בשכר מעלים שוב את הדילמות הקשות והקבועות: האם הסגנים בשכר נחוצים בכלל? מה מטרתם מעבר לשקט תעשייתי ותחזוקת הקואליציה? האם לא חבל על מיליוני שקלים מתקציב הארנונה שלנו המשולמים כשכר לשני הסגנים? מדוע לא לבטלם ולחסוך למעלה מ 6 מיליון שקלים בקדנציה?

חיזוק להרגשת המיותרות ניתן לקבל מניתוח מצב העניינים במועצת העיר במחצית הראשונה של הקדנציה: כך נגלה שעם הרוטציה הצפויה בעוד כחודש יקבל לוי בשכר מלא את תיק החינוך היוקרתי אותו החזיקה עד כה חברת המועצה הילה בן אליעזר אשר מילאה את התפקיד בהתנדבות וללא שכר. אין עוררין על כך שבן אליעזר עשתה את התפקיד בצורה מעולה ויעילה וכי הקדנציה שלה היתה מוצלחת למדי. אם ניקח, למשל, בתור קריטריון את אחוזי זכאות בבגרויות, הרי שבתקופה בה החזיקה בן אליעזר את תיק החינוך בהתנדבות נרשמה עליה בכמות הזכאים.

לוי הוא אמנם אדם איכותי ומקצועי והוא כבר מילא את התפקיד בקדנציה הקודמת בהצלחה רבה, אך מדוע יש צורך לשלם שכר עתק (עלות מעביד של כ-50 אלף שקל לחודש) בעבור תפקיד שהוכח שניתן לעשותו היטב גם בהתנדבות.

גם מבדיקת מעמדו ותפקודו של סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ מ"הבית היהודי" עולות תהיות דומות – חרל"פ כיהן עד כה בשכר כמחזיק תיק הבינוי וההנדסה ותרבות תורנית. עם כניסתו של לוי לתפקיד הסגן יחדל חרל"פ לקבל שכר, אך ימשיך לבצע בדיוק את אותה עבודה בהתנדבות. אם ניתן לעשותה ללא שכר, אז מדוע לבזבז כספי ציבור יקרים מפז?

יודגש כי הנושא אינו אישי. מי שמכהן היום, מי שכיהן בעבר ומי שיכהן בעתיד בתפקיד בשכר הם אנשים יעילים ואיכותיים, אך חשוב לציין כי סגני ראש העיר בשכר עושים פחות או יותר את אותה העבודה שעושים חברי המועצה המחזיקים בתיקים בהתנדבות. מחזיקי התיקים בין אם הם מכהנים בהתנדבות או בשכר, מופקדים על קביעת המדיניות בלבד. בעירייה מועסקים אנשי מקצוע שכירים, בכללם מנהלים בכירים, מוכשרים ומנוסים, שמופקדים על הביצוע.

בתגובה לדברי בוחניק אמר לנו הבוקר מויש לוי: "בוחניק הוא בחור מצוין, אני מעריך אותו, הוא רוצה לעשות טוב ופועל כמיטב יכולתו למען העיר. אני בטוח שעוד נעבוד הרבה ביחד בשיתוף פעולה. אני לא יודע מה המניעים והסיבות שהביאו אותו לפרסם את דבריו אך בפועל עבודת אופוזיציה זה לא בהכרח להשמיע קול כדי להראות שאתה קיים, אלא לפעול מול התושבים ובוועדות כפי שעשיתי בשנתיים וחצי האחרונות. זו הקדנציה השלישית שלי ובמצטבר הייתי מתנדב במשך שבע וחצי שנים. הציבור ידע להעריך זאת והאמין בעבודתי, ובבחירות אף העניק לי כפול מנדטים מאשר לבוחניק. אני שליח של ציבור התושבים במודיעין מכבים רעות ורק להם אני חייב דין וחשבון. בהתאם לכך אמשיך לפעול למען העיר במלוא המרץ".      

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות