חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”יום טעימות” לבתי הספר באתרי הטבע העירוניים

 

השבוע הקיצי והנעים נפתח בפעילות שארגנה היחידה הסביבתית של אגף שפ”ע, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, לנציגי בתי הספר, במטרה לחשוף אותם לשטחים הפתוחים בעיר ולפעילויות האפשרויות באתרי הטבע העירוניים.

 

יום זה נעשה במסגרת התכנית "אמץ אתר", בו בתי ספר מהעיר מאמצים אתרי טבע לאורך שנת הלימודים, לומדים על מורשת האתר ועל הפרחים ובעלי החיים שחיים בו, מקיימים בו פעילויות לימודיות וחברתיות וכמובן שומרים על ניקיונו. התוכנית מושתתת על עיקרון לקיחת אחריות ומעורבות בטיפוח אתר טבע, מתוך אמונה כי חיבור זה תורם להגברת המודעות של התלמידים לשמירה על השטחים הפתוחים והמגוון הביולוגי הקיים באזור.

סיור ההשתלמות נפתח בגבעות הדרומיות, שם צפו נציגי בתי ספר, שטרם לוקחים חלק בתוכנית, בהדרכה שהועברה לתלמידים על ידי נציגה מהחברה להגנת הטבע, במטרה שהצוות החינוכי ילמד כיצד ניתן ללמד את התלמידים על אתרי הטבע, להקנות להם מושגים הנוגעים לסביבה ו"לאמץ" אתר טבע בעצמם. משם המשיכו המשתתפים לגבעת הבריפיליה, שם למדו איך מעבירים לתלמידים ערכים של אחריות, חיבור למקום, עשייה ושימור מול פיתוח. במהלך הדרכות אלה למדו נציגי בתי הספר כי הפעילויות לתלמידים נעשות תוך הדגשת העקרונות הפדגוגים של למידה חוץ כיתתית המבוססת על איתור בעיה ומתן פתרון, לקיחת אחריות וכן למידה ביקורתית.

 חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "הפעילות במסגרת "אמץ אתר" מתרחבת וזאת על מנת לחשוף את תלמידי בתי הספר לאתרים נוספים של טבע עירוני, בנוסף לאתר אשר אומץ ע"י בית ספרם. הפעילות מאפשרת לנציגים להיות השליחים של האתרים הנוספים על ידי העברת מידע בין תלמידי בתי הספר השונים. אני מברכת על שיתוף של החברה להגנת הטבע והיחידה הסביבתית למען הרחבת הפעילות ועל שיתוף הפעולה של בתי הספר השונים והכל למען המטרה, שמירה על הטבע העירוני שלנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות