חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גשר על מים סוערים

 

העירייה שלחה את ההורים מממלכתי ט’ לחפש את בדיקות התקינות לגשר בחברה המבצעת. מספרי הטלפון של החברה שהעבירה העירייה להורים מבשרים על צליל מנותק. העירייה: מספרי הטלפון והפקס שונו ועל כך הוציאה מחלקת ההנדסה הודעה להורים

 

נמשך החיפוש של ההורים בבית ספר ממלכתי ט’ אחר בדיקות התקינות שנעשו לגשר. עד היום לא הצליחה הנהגת ההורים לקבל את תוצאות בדיקת הקונסטרוקטור ובדיקות נוספות שבוצעו לגשר הכניסה של בית הספר המשמש מדי יום למעבר מאות תלמידים.

בשבוע שעבר הפנתה העירייה את ההורים לקבל תשובות בחברה שבנתה את הגשר. לשם כך נתנו להורים מספר טלפון ומספר פקס. אולם כשהתקשרו גילו להפתעתם ששני המספרים מנותקים.

במכתב שהעביר יו"ר הנהגת ההורים, טוביה צבי, לעירייה בשבוע שעבר הוא מיידע כי מספר הטלפון ומספר הפקס שניתנו להם אינם מחוברים וכי הם שלחו את בקשותיהם באימיל בתקווה שזה עדיין קיים. בכל מקרה מציין צבי כי הנושא צריך להיות מטופל דרך משרד מהנדס העיר ולא על ידי ההורים.

דרישת ההורים לקבל לידיהם את בדיקות הבטיחות והתקינות השונות החלו לפני מספר חודשים לאחר שלא יכלו להתעלם מהתנודות המורגשות בעת מעבר על הגשר ובנוסף התעוררה דאגה נוכח סדקים שנפערו בנקודת החיבור של הגשר עם הקיר החיצוני. מדובר בגשר המשמש ככניסה הראשית לבית הספר מרחוב חטיבת הצנחנים, גשר עליו עוברים מדי יום מאות תלמידים. כמו כן בעת אירועים וטקסים בבית הספר משמש הגשר כתצפית ממנה משקיפים על ההופעות בחצר, ובימים כאלה עומדים על הגשר באותו זמן כמאה הורים. החשש של ההורים נובע גם מהעובדה שמתחת לגשר יש מעבר להולכי רגל לכניסה נוספת לבית הספר.

ומה בסך הכל דורשים ההורים המודאגים: בדיקות עומס סטטי, עומס דינמי, אישור בודק הנדסי שהבנייה תואמת לתכנון, דוגמאות בטון/מתכת וכן שרטוטים של הגשר וחתכים לשם עיון של בודק בלתי תלוי. אולם דרישתם זו כאמור נותרה עד היום ללא מענה. והשבוע אומרים בעירייה כי אין בידיהם את הנתונים.

יו"ר הנהגת ההורים, טוביה צבי: "עד היום לא קיבלנו מהעירייה אישור שימוש לגשר. קיבלנו מהעירייה רק מפרט טכני שמפרט את החומרים מהם הגשר בנוי. אין לנו שום מסמך שמאשר שהגשר בטוח לשימוש ואנחנו רוצים את הנתונים והבדיקות של הגשר".

מתברר שבידי העירייה לא קיימים הנתונים שלטענת ההורים הכרחיים כדי לאפשר שימוש בגשר. תגובת דוברות עיריית מודיעין: "מהנדס העיר רמי זיו הפנה את הורי בית הספר ממלכתי ט’ לקבל נתונים על תקינותו של הגשר מחברת לבני אשר תכננה את הגשר בעבר. הנתונים אותם בקשו ההורים אינם קיימים במחלקת ההנדסה וקיימים אך ורק אצל החברה והקונסטרקטור אשר ביצע את הבדיקה לאחרונה. מספרי הטלפון והפקס של חברת לבני שונו ועל כך הוציאה מחלקת ההנדסה הודעה להורים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות