חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גני יול’’א: דיון מיוחד במועצת הנשים

 

בעקבות תלונות רבות מהורים על הפעלת יום לימודים ארוך בגני הילדים התכנסה מועצת הנשים לישיבה מיוחדת בנושא במטרה להביא לשיפור המצב

 

מועצת הנשים של העיר מודיעין מכבים רעות בראשות אופירה קרקובר התכנסה ביום שלישי השבוע לדיון בנושא גני יול"א (יום לימודים ארוך) בעקבות אי שביעות רצון ותלונות ההורים.

מתוך אמונה שיום לימודים ארוך בגני הילדים יאפשר לנשים רבות להצטרף למעגל העבודה עסקה מועצת הנשים בנושא ושיתפה פעולה עם מחלקת הגנים בחיפוש אחר מודל הפעלה בעיר.

המהלך החל עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית וכאמור במהלך השנה הגיעו אל חברות מועצת הנשים לא מעט תלונות בנושא ולכן הוחלט לקיים ישיבה בנושא אליה הוזמנו ראש מינהל החינוך חיה שיטאי, מחזיק תיק החינוך משה לוי, ומנהלת מחלקת הגנים אתי קשמה,

התפיסה הכוללת של גני יום לימודים ארוך בנויה על קשר בין צוות בוקר לצוות צהרים, על המשכיות בכוח האדם ובתכנים ועל פיקוח חינוכי מטעם העירייה. בנוסף, גני יול"א בנויים על תחושת בית, עם ארוחת צהרים חמה המוגשת בצלחות כחלק מחינוך ל"כישורי חיים".

הטענות של ההורים שזרמו במהלך שנת ההפעלה הראשונה היו על עלויות גבוהות ללא תמורה נאותה הן בצד של רמת הצוות והן בתכנים חינוכיים לא מספקים.

לאחר הישיבה העבירה קרקובר את סיכום הדברים ובהם גם דבריה של אתי קשמה שתיארה את התהליך שליווה את הכנסת גני יול"א לעיר.

בין היתר אמרה קשמה כי אכן ההסברה להורים לא היתה מספקת והיו הרבה טענות, בעיקר בחלקים של העיר שאליהם נכנסה קרן קרב. אך ההחלטה של מינהל החינוך היתה לשמור על עקרון יום לימודים ארוך, ולא לאפשר השתתפות של ילדים בצהרון רק בחלק מהימים, או ילדים שישארו רק עד השעה 14:00, למשל.

עוד הוסיפה קשמה בישיבה כי היו קשיים גם בשיתוף הפעולה בין צוות הבוקר לצוות הצהרים, אך מחלקת הגנים פעלה להטמיע את התפיסה הכלל עירונית החדשה. קושי נוסף היה בדרישה של המכרז המחייב את מפעילי הצהרון להעסיק גננות מוסמכות, דרישה שלא כל המפעילים הצליחו לעמוד בה השנה.

משה לוי אמר בדבריו כי גני יול"א מיישמים למעשה את תכנית האב לחינוך, שהמליצה לעבור ליום לימודים ארוך בגנים. "כל שינוי כרוך בקשיים", ציין לוי, "אך ראינו פחות ופחות טענות במהלך השנה והמערכת התייצבה. קרן קרב קבעה את הסטנדרטים החדשים, והמפעילים האחרים נאלצו להתיישר עם הקו שלה. יש שינוי משמעותי לטובה ברמת הצוותים, למשל. בנושא הגשת ארוחת צהרים בצלחות עוד לא הגענו לאחידות בין כל המפעילים."

חיה שיטאי, הסבירה כי מערכת גני יול"א עברה לשיטת הערכה חדשה, בה יוצא צוות מינהל חינוך לשטח, הוא קובע אילו שאלונים יכתבו, וכך הוא יכול להעריך בצורה טובה יותר את הפעילות, את פרופיל כוח האדם במערכת ועוד.

"אנחנו פועלים לשפר את הקשר בין צוות הבוקר לצוות הצהרים, על ידי שילוב המפקחות ומציאת דרכים לתיאום טוב יותר", אמרה שיטאי, "החזון שלנו הוא תוכנית שנתית עם פיקוח על כל רצף יום הלימודים, ואני מאמינה שזה חזון המשותף לנו ולחברות מועצת הנשים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות