חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

עוד שנה חלפה

 

הליגה הארצית לנשים בכדורסל, הגיעה לסיומה. קבוצת מכבי מכבים-רעות, שהבטיחה את מקומה הרביעי בטבלה, יצאה למשחק חוץ מול הפועל מטה יהודה, שהבטיחה את האליפות במחוז השפלה

 

מי שציפה לחגיגות אליפות באולם בקיבוץ צרעה, גילה כי באולם יש שישה צופים בלבד, כאשר חמישה מתוכם עשו את הדרך ממודיעין (הרבו בקהל - משפחות אהרון, ליברמן והדר). בירור עם האוהדת המקומית היחידה שהגיעה, גילה כי לא המשחק של מכבי מול ברצלונה הוא הסיבה לנוכחות ה"מרשימה" ביציע, וכי רק במשחקי הצמרת, הקהל המקומי בא לעודד. במכבים-רעות חסרו טל בנטוב, שחגגה עשרים אביבים ואגי פרייריך זומר. יאיר פרסטמן, מאמנה של מכבים-רעות, פתח בחמישייה עם ברוריה הדר, הגר אבוהרון, תמר בליץ, טל פיצ'ון ושירי אהרון.

שמירה טובה של מכבים-רעות, בפתיחת המשחק, החזיקה את האלופה המיועדת על ארבע נקודות בלבד בארבע הדקות הראשונות של המשחק. בשלב הזה, שירי אשל ושירה גבעון, הוליכו ריצה של 11:0, מטה יהודה עלתה ל 13:2 וענת דרייגור, השחקנית-מאמנת של מטה יהודה, הוציאה את עצמה לספסל. אל החלל שנוצר, נכנסה ברוריה הדר, עם סל לאחר ריב' התקפה וסל ועבירה. דרייגור מיהרה להחזיר את עצמה מהספסל והרבע הסתיים ב 19:9 למטה יהודה.

הרבע השני נפתח כאשר מיטל שרף בחמישייה. הכדור הוכנס פנימה לברוריה, שהוציאה החוצה לשירי אהרון שצלפה שלשה וצימקה את התוצאה ל 19:12. מטה יהודה, עם מעט עזרה מידידים (פרטים מלאים בהמשך הכתבה) הגיבה באופן קטלני, סיימה את הרבע בריצה של 31:2, ירדה להפסקה ביתרון 50:14 ושלחה את המשחק לגארביג' טיים ארוך ומיותר. "כל מתפרצת שלנו נגמרת באיבוד כדור ואצלם כל מתפרצת נגמרת בסל", סיכם בן זוגה של ברוריה את המחצית הראשונה.

המחצית השנייה לא נראתה טוב יותר לאורחות ממכבים-רעות. הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 68:22. ברבע האחרון דרייגור נחה על הספסל והשאלה היחידה שנותרה הייתה מי תסיים בתור הקלעית המצטיינת במשחק - גלית סלומון או שירה גבעון. במכבים-רעות קלעה באחוזים נמוכים וכדור שלא הוחטא, הלך לאיבוד. בסיום - 94:27 למטה יהודה.

קלעו למכבים-רעות: ברוריה הדר - 9 נק' 16 ריב' ו 2 חס', מאיה קנולר 4 נק', תמר בליץ 3 נק' ו 6 ריב', טל פיצ'ון 3 נק', שירי אהרון 3 נק', מיכל נבו 2 נק' ו 6 ריב', הגר אבוהרון 2 נק' ומיטל שרף נקודה אחת. עוד שותפה - קרן יקר.

הרבו לקלוע למטה יהודה - שירה גבעון 21 נק' ו 7 אס', גלית סלומון 17 נק', ענת דרייגור 16 נק' ו 9 ריב', שירי אשל 14 נק' 10 אס' ו 6 ריב' ורעות רוקח 11 נק'.

מילה טובה להנהלת מטה יהודה שדאגה בסיום המשחק לכיבוד ושתייה גם לשחקניות מכבים-רעות ולקהל שהגיע למשחק.

הערה לסיום - כשמשחק מסתיים בהפרש כזה גבוה, גם במכבים-רעות, לא יכולים לטעון שהשיפוט הכריע את המשחק. אבל, השיפוט בהחלט עזר למשחק לאבד את הערך הספורטיבי שלו. הבעיה לא הייתה במה שנשרק (וגם כאן, כמעט בכל רבע ורבע, למכבים-רעות נשרקו יותר עבירות מלמטה יהודה), אלא במה שלא נשרק. בדקה ה-12, מטה יהודה הובילה בשבע הפרש בלבד. בשלוש ההתקפות הבאות של מכבים-רעות, בוצעו עבירות שלא נשרקו. מטה יהודה קלעה בהתקפות שמנגד, והפער עבר את נקודת ה -אל חזור. בכל מקרה, מטה יהודה הייתה מנצחת בשלושים הפרש, אבל לפחות היה ערך ספורטיבי למשחק עד סיומו.

במחצית השנייה דרייגור דחפה את פיצ'ון אל מחוץ לקווים והשופטים לא שרקו. במאבק על כדור, מיכל נבו תפסה את הכדור ולמרות שהרגליים שלה לא זזו, נשרקו נגדה צעדים. בסיום המשחק, אחד השופטים אמר ליאיר פרסטמן, מאמנה של מכבים -רעות שזאת חוצפה מצידו לדבר על השיפוט, במשחק שמסתיים בהפרש כזה. אז שופט יקר - גם במשחק צמוד וגם במשחק כזה, חוקת השיפוט היא אותה חוקה. הצורך לשרוק לפי החוקה, לא תלוי בתוצאה.

באחד המקרים, השופטים העניקו למכבים-רעות שתי קליעות עונשין, למרות שהעבירה לא הייתה בזמן הזריקה לסל. הספסל של מכבים-רעות והאוהדים שלה, הסבו את תשומת ליבו של השופט לטעות (למרות שתיקון הטעות פגע כביכול במכבים-רעות) והקבוצה קיבלה את הכדור מהצד. מסכם את המשחק יאיר פרסטמן, מאמנה של מכבים רעות: "תחילת המשחק הייתה טובה שיחקנו אגרסיבי בהגנה, מסודר בהתקפה. למרות כל זאת, היתרון הפיסי של מטה יהודה בכל עמדה, מנע סלים קלים ועל כל סל נלחמנו בשיניים.

כל עוד נשארנו מרוכזים ולא איבדנו כדורים המשחק היה שקול. ברבע השני זה קרה ומטה יהודה ברחו מיד ל-20 הפרש ומשם כבר היה קשה לחזור . סה"כ השנה היה מצוין, והניסיון שהשחקניות רכשו יעזור לשפר את היכולת הקבוצתית שלב נוסף, על מנת להיאבק על עלייה לליגה הלאומית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות