חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

גם במודיעין תרגיל פיקוד העורף

 

פיקוד העורף התרשם כי מודיעין מוכנה לתרחיש מלחמה. בעיר לא התקיימו אירועים יזומים אבל נרשמה בעיה בצופרים. יעקב כהן הנחה את התרגיל

 

אתמול ג', התקיים ברחבי הארץ וגם מודיעין תרגיל פיקוד העורף. בשעה תשע בבוקר התכנסה ועדת מל"ח עירונית (משק לשעת חירום), בראשות סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ ובהשתתפות מנכ"ל העירייה, נציגי ומנהלי אגפי ומחלקות העירייה ונציג צה"ל אשר עדכן את חברי הוועדה על תרחיש התרגיל, והבהיר כי התרחיש אינו כולל אירועים ספציפיים בעיר.

בקשת צה"ל הייתה להתייחס בתרחיש למתן מענה לנקודות שונות שהועלו בו ושכללו בין השאר: היערכות לסיוע לתושבים חסרי ישע, היערכות לטיפול במוסדות החינוך, היערכות לסיוע בקליטת תושבים מחוץ לעיר, אם יוחלט על פינוי למודיעין משאר חלקי הארץ, כמו גם תושבים מקומיים שבתיהם עשויים להיפגע, קשר עם גורמי בריאות ועוד.

ראש אגף שירות, יעקב כהן, שהנחה את התרגיל העירוני, הבהיר כי כל המקלטים במכבים וברעות זמינים וכשירים לשירות הציבור. בנוסף, עורכת העירייה בדיקה בכל המקלטים במרכזים המסחריים בעיר, ותורה, עפ"י הצורך על פינוי מקלטים.

המוקד העירוני מתוגבר למתן מענה לתושבים. מוסדות החינוך נבדקים בעיר ומקבלים הוראות מדויקות לפינוי מקלטים בסיוע תלמידים בוגרים המפנים את המקלטים ומכשירים אותם לקליטת תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים.

כמו כן קיימות רשימות באגף הרווחה של כל הקשישים וחסרי הישע בעיר הזקוקים לסיוע בפינוי ובאספקת מצרכים בסיסיים ורשימות של תלמידי התיכונים בעיר המשובצים לסייע להם.

הובהר כי במוסדות החינוך בהם מבנים יבילים ושאין בהם מקלטים, הוכנו אתרים חלופיים לקליטת התלמידים ויינתנו פתרונות להמשך הלמידה במהלך הימים הבאים. אם במקומות לימוד חלופיים ואם ע"י לימודים במשמרת שנייה במוסדות חינוך ממוגנים.

עובדי העירייה העובדים באתר הקרוואנים יפונו לאולם הספורט העירוני בו קיים מקלט ציבורי. בנוסף, פועלת העירייה למציאת פתרון לעובדים הזרים המתגוררים בקרוואנים בעיר.

העירייה וידאה פעילות של רשתות המזון בעיר בשעת חירום לאספקת מוצרים בסיסיים. כמו כן וידאה העירייה פעילות של מרפאות בעיר ובתי מרקחת תורניים.

יצויין כי תושבים דיווחו על מספר רחובות בהן לא נשמעה אזעקה. הפירוט הועבר לטיפול פיקוד העורף במערכת הצופרים.

נציג צה"ל ביקש לעדכן כי במצב חירום בו נשמעת אזעקה או נשמע קול פיצוץ, על התושבים הנמצאים במבנה להיכנס לממ"ד ולסגור את חלון הפלדה, או להיכנס למקלט זמין, או לחדר פנימי במבנה אם אין מקלט.

על תושבים הנמצאים בחוץ להיכנס מיד למבנה הקרוב. על אנשים הנוהגים ברכב לעצור בזהירות בצד הדרך, למצוא מחסה או לשכב רחוק מהרכב ולהגן על ראשם בידיהם. היציאה ממבנה מוגן היא לאחר צפירת ארגעה או לאחר המתנה של 10 דקות מקול הפיצוץ האחרון.

בתום התרגיל הודיע נציג צה"ל כי התרשמותו היא שהעירייה מוכנה באופן מסודר למקרה חירום וכי קיים בעירייה כל המענה הבסיסי שיידרש ברגע האמת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות